Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@21:38:21 GMT

راهکاری فوق العاده برای کمک به عضله قلب

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۶۸۱۳۳

استرس و نگرانی جدی‌ترین اثرخود را بر سلامت قلب می‌گذارد و به همین دلیل افرادی که دچاراسترس مزمن هستند به تدریج به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.
پژوهش در زمینه ارتباط استرس با آسیب قلب به وسیله انجمن فیزیولوژی آمریکا انجام شده است و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای رفع مشکلاتی چون استرس و نگرانی شدید به تمرین‌های آرام بخشی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمرین‌های آرام بخش شامل طیف وسیعی از ورزش‌ها مانند یوگا، تمرکز و مثبت اندیشی، زدودن افکار منفی، تکنیک تنفس عمیق، آرام سازی عضله‌های بدن و تفکر درباره خویش است.


دانشمندان برای ارزیابی موثر بودن مراقبه بر سلامت بدن به ویژه عضله قلب برروی یک گروه ۱۴ نفره که دچار استرس شدید بودند آزمایش انجام داده و هرروز به مدت یک ساعت تمرین‌های آرام بخش را برروی آن‌ها انجام داده اند.


پس از مدتی میزان استرس درافراد بسیار کاهش یافته و با توان بالاتری به انجام کار‌ها و وظایف خود پرداخته و درمواجهه با مشکل‌ها از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار بوده اند.

داشتن استرس سبب ترشح هورمون کورتیزول دربدن و ایجاد التهاب می‌شود که درنتیجه آن اعضای مختلف بدن آسیب می‌بینند؛ به ویژه قلب و بخش‌های تشکیل دهنده آن دراثر ترشح هورمون کوتیزول بیشترین آسیب را می‌بینند.
با کاستن از استرس ارگان‌های بدن مانند مغز، کلیه، ریه ها، قلب و حتی فشارخون بدن تنظیم و فعالیت بهتری به دست می‌آورند.
برای کاستن از استرس می‌توانید درخانه یا محل کارمدت زمانی حتی یک ربع ساعت را به کاستن افکار بد، فکر کردن به مواردی که سبب شادی شما می‌شود، تنفس عمیق و انجام حرکت‌های کششی بپردازید و اثر فوق العاده آن بر بازده و کارایی همچنین سلامت جسم و روح خود را شاهد باشید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت قلب فیزیولوژی استرس تنفس شادی استرس قلب یوگا اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • آسیب‌دیدگی و کشیدگی عضله محمد محبی
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • جیمی ردنپ: کوین دی بروین از استیون جرارد و فرانک لمپارد هم بهتر است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری