Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ غفلت بزرگی در جامعه ما صورت گرفته و دستورات اسلام در خصوص رفتار با حیوانات مطرح و نهادینه نشده است همین مسئله موجب شده عده‌ای حتی ندانند اگر به حیوانات رحم نکنند به آنها رحم نخواهد شد و فردای قیامت خداوند زبان حیوانات بی‌زبانی است که امروز ما به ظلم آزار داده‌ایم و قدر مسلم خداوند از ظلمی که حیوان آزاران روا داشته‌اند از آنها بازخواست خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیامبر (ص) روزی برای اصحاب تعریف کرد که مردی تشنه کام در حالیکه عطش، او را سخت کلافه کرده بود، به چاه آبی رسید. به درون چاه رفت و از آب آن نوشید. سپس بالا آمد. ناگهان سگی را دید که زبان خود را بیرون آورده است و از شدت عطش خاک می‌خورد. مرد گفت: این سگ نیز تشنه شده است. بار دیگر به درون چاه رفت و کلاه خود را پر آب کرد. آن را با دهان گرفت و بالا آمد و سگ را آب داد. خداوند به پاس این محبت، وی را مورد مغفرت قرار داد.

اصحاب گفتند: ای پیامبر خدا! یعنی ما در برابر کمک به حیوانات نیز پاداش داریم؟ پیامبر فرمود: آری، کمک به هر جانداری پاداش دارد. ایشان می‌فرمایند: «کسی که به مردم و جانداران رحم نکند، به او رحم نخواهند کرد.(سنن‌النّبی، ص 293)

رسول خدا (ص) درباره کسانی که به حیوان ترحم و مهربانی نمی‌کنند، می‌فرماید: زنی بر اثر زندانی کردن گربه‌ای که به او خوراک و آب نداد و آن را رها نساخت تا از حشرات بیابان بخورد، مورد عذاب قرار گرفت. همچنین ایشان چارپایی مشاهده کردند که او را داغ نهاده بودند، و از سوراخ بینی‌اش بخار بیرون می‌زد. فرمودند: خدا لعنت کند کسی را که چنین کرده است. هرگز کسی صورت چارپایان را داغ نکند، و آنان را نزند.

حیوان آزاران فردای قیامت برای بازخواست آماده شوید

رسول اکرم(ص) جزئیات رفتار با حیوانات را نیز بیان کرده و زمانی که شتری را ملاحظه کردند که جهازش را از روی او برنداشته‌اند و عقال بر زانویش نهاده‌اند، فرمودند: صاحب این شتر کجاست؟ او را بگویید تا فردای قیامت برای بازخواست آماده گردد.

ایشان شکار نمی‌کردند اما از گوشت پرندگان شکاری میلی می‌کردند و در خصوص حیواناتی که ذبح و برای مصرف خوراکی استفاده می‌شوند، می فرمایند: «خداوند احسان و نیکوکاری را بر همه چیز نوشته است؛ پس شما هم هر زمانی که می خواهید حیوانی را بکشید، به طور شایسته‌ای بکشید؛ و هروقت که می‌خواهید ذبح کنید، نیکو ذبح نمایید! کارد را تیز کرده و ذبیحه را زود راحت کنید.

نهی از ذبح کردن شبانه پرنده‌ای که در آشیانه خوابیده

امام صادق علیه السلام نقل می‌کنند که پیامبر صلی الله علیه و آله از بیرون کشیدن جوجه و مرغ از آشیانه و نیز در هنگام خوابشان، نهی فرموده‌اند در روایت دیگری از گرفتن پرنده‌ها در شب منع کرده و فرمودند: شب امانِ پرندگان است و در این وقت در امانند.

دستورات اسلام کجا؟ سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) کجا؟ و رفتار برخی از افراد که حیوان آزاری آنها را دچار قساوت قلب و بیماری روح کرده است کجا؟ فاصله‌ای عمیق وجود دارد. چرا روحانیان ما از رفتار درست با حیوانات در مساجد سخن نمی‌گویند؟ چرا رسانه‌های ما از نگاه لطیف اسلام و سیره زیبای پیامبر در خصوص رفتار با مخلوقات زیبای الهی که نشان از عظمت خلقت دارند برنامه نمی‌سازند؟

پایان پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود