Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@03:05:36 GMT

۹۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۷۵۴۸۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، یزدان سیف در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه میزان خرید گندم در مدت مشابه سال گذشته 663 هزار تن بوده است افزود: میزان گندمی که از کشاورزان تحویل گرفته شده است به علت جلو افتادن زمان برداشت در 8 استان کشور 39 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : بیشترین میزان گندمی که از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است مربوط به استان خوزستان است که تاکنون حدود 700 هزار تن گندم تحویل شده است .
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه امسال خرید گندم صرفاً از کشاورزانی انجام می شود که اطلاعات آنها در سامانه پهنه بندی کشاورزان وجود دارد گفت : کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه خرید تضمینی گندم تکمیل نیست عملاً امکان پرداخت وجه به آنها ممکن نیست .
سیف افزود: تاکنون 570 هزار تن گندم از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه خرید تضمینی گندم وجود دارد تحویل گرفته شده که 50 درصد پول آنها به ارزش 375 میلیارد تومان تا دو روز آینده پرداخت می شود .
وی تاکید کرد : تلاش داریم 50 درصد از پول کشاورزان گندم کار را به روز پرداخت کنیم .
وی درباره روند خرید تضمینی دانه های روغنی بویژه دانه روغنی کلزا گفت : تاکنون حدود 48 هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش 140 میلیارد تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است که پول کشاورزان تا پایان هفته پرداخت خواهد شد .
سیف افزود: در مدت مشابه سال گذشته 19 هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شده بود که بر اساس برآوردهای انجام شده امسال در همین زمان میزان خرید یک و نیم برابر بیشتر شده است .

 بازار ماه مبارک رمضان از لحاظ قیمت کالاهای اساسی کم تنش است
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : بر اساس هماهنگی های انجام شده با انجمن های صنفی روغن نباتی ، شکر ، ماکارونی ، برنج و فروشگاههای زنجیره ای بازار کم تنشی را از لحاظ قیمت کالاهای اساسی خواهیم داشت .
 یزدان سیف در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی را تصویب و اعلام کرده است افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 30 هزار تن برنج با قیمت مصوب تنظیم بازار در فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارگری عرضه می شود.
وی همچنین از عرضه 30 هزار تن شکر ، ده هزار تن روغن نباتی و 20 هزار تن ماکارونی در فروشگاههای زنجیره ای با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و تخفیف صنف عرضه می شود .
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: بر اساس توافق های انجام شده با انجمن صنفی تولید کنندگان ماکارونی 20 هزار تن ماکارونی با تخفیف ده تا 15 درصد در فروشگاههای زنجیره ای عرضه می شود .
وی درباره قیمت کالاهای اساسی که قرار است در فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی های مصرف عرضه شود گفت : برنج هندی 1121 برای مصرف کننده هر کیلو 5500 تومان ، برنج هندی pr11 با قیمت 2600 تومان ، برنج تایلندی هومالی با قیمت هر کیلو 3900 تومان و انواع روغن نباتی نیز با تخفیف ده درصدی در فروشگاههای زنجیره ای اتکا ، رفاه ، شهروند و تعاونی های مصرف در ایام ماه مبارک رمضان عرضه می شود .


 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۷۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد شامگاه یکشنبه در کارگروه خرید گندم ضمن ارائه گزارشی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با خرید ۱۱۸ هزار تن گندم افزایش ۴۲ درصدی و جهش تولید را تجربه کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز با شرایط آب و هوایی حاکم، وضعیت مطلوب‌تری را از لحاظ تأمین نیاز کشور در پیش داشته باشیم.

مدیرکل غله مازندران همچنین افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۶۰۰ تن کلزا در استان مازندران خریداری کردیم و دولت به منظور حمایت از کشاورزان قیمت خرید را از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش داد.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز سیاست‌های دولت در حمایت از کشاورزان و در راستای تحقق شعار سال بر این است که از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی در خرید دانه روغنی استفاده نماید که در استان مازندران نیز یک شرکت بخش خصوصی به عنوان خریدار دانه روغنی کلزا معرفی شده و همزمان با آغاز برداشت کلزا در استان فعالیت این شرکت نیز با همکاری و نظارت سازمان جهاد کشاورزی آغاز خواهد شد.

وفایی نژاد تاکید کرد: ۳۲ مرکز خرید در استان مازندران تجهیز و آماده آغاز عملیات خرید تضمینی گندم هستند و در صورت نیاز به افزایش تعداد مراکز خرید و تصویب کارگروه، اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم را برای افزایش تعداد مراکز خواهد داشت.

کد خبر 6097605

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید