Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:05:06 GMT

تمرکز بر علوم انسانی با عرضه هشت عنوان تالیف جدید

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۷۸۹۱

تمرکز بر علوم انسانی با عرضه هشت عنوان تالیف جدید

خبرگزاری شبستان: پژوهشکده راهبردی مطالعات وزارت علوم با ارایه هشت جلد کتاب جدید در حوزه علوم انسانی، در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پذیرای مخاطبان عرصه اندیشه و فرهنگ است.

مهندس اکبر قلیان، مسئول غرفه پژوهشکده مطالعات راهبردی وزارت علوم، در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در گفت وگو با خبرنگار شبستان در مورد جدیدترین آثار این مجموعه اظهار کرد: هشت عنوان کتاب جدید در سال جاری منتشر کرده ایم که بیشتر این تالیفات در حوزه علوم انسانی است هرچند که عمده فعالیت های پژوهشکده در حوزه امنیت است اما امسال بیشتر مباحث با محوریت علوم انسانی ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره عناوین کتاب های منتشر شده جدید این مجموعه که در نمایشگاه امسال ارایه شده اند، تصریح کرد: «درآمدی بر جامعه شناسی احساس امنیت در جمهوری اسلامی ایران»،‌«قدرت ملی، چارچوبی نوین برای سنجش و تحلیل»،‌«روان شناسی سیاسی خشونت؛ تحلیل کنش معطوف به خشونت داعش» و «کشورهای خلیج فارس در اقتصاد بین الملل» ازجمله این آثار است.

 

قلیان خاطرنشان کرد: «عربستان سعودی؛ تحولات، چالش ها و چشم انداز»،‌ « امنیت زیست محیطی ایران»، کتای مجموعه مقالات دو مین کنفرانس امنیتی تهران با عنوان» تروریسم، افراط گرایی و امنیت منطقه ای در غرب آسیا»،‌«سیاست زدگی در سازمان های اطلاعاتی» از آثار جدیدی اند که در نمایشگاه سی و یکم عرضه می شود. 

 

گفتنی است مخاطبان برای مراجعه و خرید آثار پژوهشکده راهبری وزارت علوم می توانند به محل برگزاری نمانیشگاه واقع در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) واقع در راهرو 9 غرفه 19 مراجعه کنند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مصلی کتاب سبک زندگی اسلامی برجام نمایشگاه کتاب تهران مسجد نمایشگاه بیرجند پژوهشکده مطالعات راهبردی نمایشگاه کتاب تهران کتاب کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟