Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره اینکه ابرکوه یکی از کانون‌های سن کشور است گفت: شبکه مراقبت و ناظران گندم کار بررسی وضعیت مزارع و نظارت بر کار مبارزه را بر عهده دارند.

مهدی غیب الهی افزود:عملیات مبارزه با سن مادر در ۵۰۰ هکتار اراضی گندم و جو این شهرستان به مدت یک ماه در بخش‌های مرکزی و بهمن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به  تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی به کشاورزان توصیه کرد که برای جلوگیری از افت محصول و کیفیت گندم برداشتی، مبارزه به صورت دقیق، اصولی و به موقع و تحت نظر اعضای شبکه مراقبت انجام دهند.

در سال زراعی ۹۷- ۹۶ سه هزار هکتار از مزارع ابرکوه به صورت مکانیزه به کاشت گندم اختصاص دارد و پیش بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم محصول تولید شود.

در سال زراعی ۹۶- ۹۷ به دلیل تبعات خشکسالی، افت سطح آب‌های زیرزمینی، تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی ۱۰ درصد میزان محصول زراعی در ابرکوه کاهش یافت.

انتهای پیام/ی

آفت زدایی ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ابرکوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید