Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@23:42:11 GMT

ولادت 106 پسر در مقابل 100 دختر/ مرگ 127 مرد در ازای مرگ هر 100 زن!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۸۲۹۰۸

ولادت 106 پسر در مقابل 100 دختر/ مرگ 127 مرد در ازای مرگ هر 100 زن!

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به ولادت یک میلیون و 748 هزار و 908 هزار فرزند در سال گذشته گفت: در آمارهای ولادت، نسبت جنسیت به ازای هر صد دختر ۱۰۶.۱ پسر به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در سال گذشته خدمات خوبی در حوزه های مختلف به مردم ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موضوعاتی که به عنوان معضل مطرح بود ارائه کپی اوراق هویتی به سازمان ها بود که سال گذشته در خوزستان، سمنان و قم حذف این معضل به صورت پایلوت انجام شد که امید است بزودی در سراسر کشور اجرا شود زیرا زیرساخت ها در سازمان ثبت احوال فراهم است.

وی افزود: ۲۰۰ هزار نقطه در کشور به صورت آنلاین به سازمان متصل هستند و ۱۲۰ هزار سازمان و نهاد دولتی و خصوصی از سامانه برخط بهره مند هستند و اهراز هویتی را برخط انجام می دهند.

ابوترابی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است پایگاه اطلاعاتی داده کشور تکمیل شود، تصریح کرد: ما خدمات را سکونت محور کردیم یعنی هر کس در هر نقطه ای که باشد از خدمات این سازمان بهره مند می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: اوراق هویتی که امروز تویط سازمان صادر می‌شود احتمال جعل را به صفر می‌رساند و به هیچ عنوان قابل جعل نیست، شاید از نظر ظاهر بتوانند جعل کنند اما اطلاعات هویتی داخل آن قابل جعل نیست و برای احراز هویت کاربرد ندارد.

وی افزود: اکنون بیش از ۴۳ میلیون نفر در کشور برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت نام کرده اند، ۴۲ میلیون نفر ثبت نام تکمیلی را انجام داده اند و ۴۰ میلیون کارت توزیع شده است.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و 748 هزار و 908 ولادت به ثبت رسیده که از این تعدا ۷۶۶ هزار و ۱۳۹ پسر و ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ دختر بودند. نسبت جنسیت به ازای هر صد دختر ۱۰۶.۱ پسر به ثبت رسیده است. ۷۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در شهر و ۲۳ درصد در روستا ساکن هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال یادآور شد: میزان عمومی ولادت ۱۸.۸ به ازای هزار نفر جمعیت است. ۵ استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان جنوبی بیشترین و گیلان، مازنداران، مرکزی، البرز و سمنان کم ترین میزان ثبت تولد را داشته‌اند.

ابوترابی با توجه به آمار ثبت فوت در سال گذشته، بیان کرد: ۳۷۶ هزار و ۸۰۸ فوت ثبت شده است که از این تعداد ۲۰۹ هزار ۴۸۱ نفر مرد و ۱۶۴ هزار و ۹۶۶ نفر زن بوده‌اند.

به گفته وی؛ نسبت فوت زنان به مردان به ازای ۱۰۰ زن و ۱۲۷ مرد بوده است؛ هم چنین نسبت فوت ساکنین شهرها ۷۳.۸ و روستا۲۶.۲ ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره بیشترین علت فوت در کشور، یادآور شد: بیماری‌های قلبی با ۳۹.۱ درصد، بیماری های تنفسی با ۹.۳ درصد و تومور ها و سرطان ها با ۱۰.۵ درصد مهم ترین عامل مرگ و میر ایرانیان بوده است.

ابوترابی در خصوص میزان ازدواج های ثبت شده در کشور، بیان کرد: سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ ازدواج و در همین بازه زمانی ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ طلاق در کل کشور به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۳ و زنان ۲۲.۸ به ثبت رسیده است. هم چنین میانگین سنی مردان در طلاق ۳۶.۵ و در زنان ۳۱.۶ سال به ثبت رسیده است.
ابوترابی با بیان اینکه به ازای هر هزار نفر ۷.۶ ازدواج ثبت شده است، گفت: استان های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان، لرستان و خوزستان دارای بیشترین میزان ازدواج ثبت شده و سمنان، البرز، تهران، بوشهر و اصفهان دارای کم ترین ازدواج ثبت شده هستند.

ادامه دارد.......

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۸۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در سال گذشته

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال گذشته ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان بود و در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان ثبت احوال کشور و بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال گذشته ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۱۸هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان در کشور در سال گذشته برابر با ۶۶.۲ سال بوده که در بین استان‌ها بالاترین میانگین سن مربوط به استان گیلان با ۷۱.۳ سال و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵۰.۷ سال است.

بر اساس گزارش های آماری مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال میزان نرخ خام فوت کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۵.۳ در هزار نفرجمعیت بوده است که استان گیلان با نرخ ۷.۴ در هزار نفر جمعیت بیشترین نرخ فوت و استان کهگیلویه و بویر احمد با نرخ ۳.۹ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ فوت را در بین استان‌ها داشته‌اند.

در این گزارش تاکید شده است بیشترین تعداد فوت شدگان مربوط به گروه سنی ۸۹-۸۵ سال است، به طوری که ۹.۹ درصد از کل فوت شدگان مرد و ۱۲.۵ درصد از کل فوت شدگان زن مربوط به این گروه سنی بوده‌اند.

بر اساس قانون، مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می‌شود.

نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده با ارائه مدرک شناسائی، ماموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی، می توانند برای اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام کنند.

شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفته است و ثبت یاران شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند.

این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال بوده و با برنامه ریزی و تلاش مستمر به انجام رسیده، در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد فوت های ثبت شده در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می رسند.

دیگر خبرها

  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید