Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@03:46:29 GMT

خلبان چینی هواپیما را معجزه آسا بر زمین نشاند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۶۸۸۴

یک خلبان چینی در ارتفاع 10 هزار متری سطح زمین و در حالی که شیشه جلو کابین خلبان کاملاً از جا در آمده بود توانست هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند و همه مسافران را نجات دهد. آفتاب‌‌نیوز : شیشه کابین خلبان هواپیمای شماره 3u8633 پروزا روز سه شنبه شرکت هواپیمایی 'سی چوان' چین، هنگام پرواز شکست و از جا کنده شد اما 'لیو چوان جیان' خلبان پرواز و همکاران او توانستند در شرایطی بسیار خطرناک، هواپیما را به سلامت روی زمین بنشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هنگام این حادثه که در ارتفاع 10 هزار متری زمین روی داد سرعت هواپیما به 900 کیلومتر در ساعت می‎رسید و شدت جریان هوا باعث آسیب جدی به کابین خلبان شده بود.
دمای هوا در حین حادثه 34 درجه زیر صفر بود و وزش باد باعث آسیب دیدگی جدی خلبان و کمک خلبان شده بود.
خلبان این هواپیما در حالی که خود از ناحیه صورت آسیب دیده بود توانست با موفقیت و بدون هیچ گونه آسیب جدی به 270 سرنشین این هواپیما، آن را به زمین بنشاند.
هواپیما از شهر 'چونگ‎چینگ' عازم لهاسا در تبت بود.
به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، این حادثه در شبکه های اجتماعی چین بازتاب زیادی پیدا کرده است و مردم هم اکنون از خلبان این پرواز به عنوان قهرمان ملی یاد می کنند.

کد خبر: ۵۲۳۹۰۲ تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین خلبان هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

به گزارش تسنیم، احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)