Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مهربانی خداوند در قرآن کریم تجلی کرده که با آن همه عظمت و بزرگی با بندگان سخن می‌گوید؛ مهمترین اثر روزه حکمت است کسانی که روزه‌خواری می‌کنند باید نگران آنها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم دهه اول ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد؛ گفت: ما به دلایل زیادی نیاز توجه به مهربانی خدا داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر با مهربانی خداوند ارتباط خوب برقرار کنیم به آثار و نتایجی می‌رسیم که اطرافیان و مردم نیز با دیدن این آثار و نتایج دنبال مهربانی خدا خواهند رفت؛ در این زمینه هنرمندان و نویسندگان مسلمان باید بتوانند با کاراکترها یا داستان‌هایی مهربانی خدا را نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه درک مهربانی خدا حال انسان را خوب می‌کند، اظهار داشت: با درک مهربانی خدا حتی واقعیت زندگی انسان هم خوب می شود، چراکه خداوند بر یاد و ذکر خود تاکید دارد، در قرآن کریم بیان شده است که اگر شما به یاد خدا نباشید زندگی سختی خواهید داشت و این سختی در دنیا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صفات رحمانیت خداوند پیش از صفات دیگر او است، عنوان کرد: محافل معنوی را جزء جدی زندگی خود محسوب کنید، اشکالی ندارد از خداوند به خاطر دنیا بترسیم یا طمع کرده و نزد او برویم، دین را باید در دنیا جاری کرد چراکه اگر ارتباط درست با مهربانی خدا برقرار کنیم به مرور انس و علاقه ما نسبت به دنیا کمتر می شود.

وی با با بیان اینکه شیوه آموزش و تبلیغ دینی ما اشکالاتی دارد، ابراز کرد: اینکه گفته شود دین به زندگی شخص در دنیا ربطی ندارد اشتباه است در حالیکه دین بخش جدی زندگی است، ارتباط با خدا برای لذت بردن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اگر ما به رحمانیت و رحیمیت خدا توجه کرده و زندگی خود را با این کمال دهیم دنیا و آخرتمان آباد می‌شود، گفت: توجه به رحمانیت خداوند نیاز مادی ما در زندگی دنیوی است، کسانی که ذکر خدا را اجرا می‌کنند خدا برکت زندگی او را در بخش های مختلف زیاد می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود برای غذا خوردن بسم الله الرحمن الرحیم بگویید یعنی این واقعیت معنوی بر روی غذا که از مادیات است اثر دارد، اظهار داشت: به طور قطع علوم تجربی به اینجا خواهد رسید که اثرات دین بر روی زندگی بشر را جدی بگیرد.

وی افزود: اگر ما یاد خدا نباشیم بلا سرمان می‌آید، معنویات و مادیات از یکدیگر جدا نیستند ارتباطی پیچیده دارند، در روایات آمده است که مهمترین اثر روزه حکمت است کسانی که روزه‌خواری می‌کنند باید نگران آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما از نظر مادی، روحی، روانی و معنوی به ارتباط عاطفی با خدا نیاز داریم، گفت: انسان به میزانی که می‌تواند با خدا عشق بازی کند با هیچ کس و هیچ چیز دیگر این عشق بازی را نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسی که ارتباط و انس او با خدا قشنگ شود ارتباط او با دیگران زیبا می‌شود چراکه ارتباط با خدا زندگی انسان را با احساس می‌کند، حتی از همه لذت‌های دنیا به عشق الهی لذت می‌برد.

وی درباره نقطه عزیمت برای توجه به مهربانی خدا، اظهار داشت: برای ارتباط با مهربانی خدا باید عظمت و ابهت او را درک کنیم، برای این منظور نماز، رکوع و سجود خود را همراه با ادب و احترام برگزار کنید و قدرت او را در نظر بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: دیدن و تفکر بر عظمت خداوند در طبیعت یکی از راه‌های پی بردن به بزرگی و ابهت الهی است، که از این رهگذر انسان به مهربانی خدا هم می‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مهربانی خداوند در قرآن کریم تجلی کرده است، ابراز کرد: همین که خدایی با آن همه بزرگی و عظمت حاضر شده از طریق قرآن کریم با بندگانی بسیار کوچک و حقیر سخن بگوید مهربانی او را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه ابهت و محبوبیت در کنار یکدیگر باارزش است، اظهار داشت: اگر عزیز بودن خدا را درک کنیم مهربانی او برای ما بسیار شیرین و لذت بخش می شود، در قرآن کریم بیش از 15 بار به عزیز بودن خدا اشاره شده است و اکثر آیات قرآن عظمت و ابهت الهی را ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) بیان داشت: حضرت می‌فرمایند خدایا این افتخار برای من کافی است که تو مولا و من عبد تو باشم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت انتقال سفارت آمریکا به قدس مجلس فلسطین برجام خبرگزاری شبستان رژیم صهیونیستی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرآن کریم قرآن و عترت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی