Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:45:22 GMT

سرود تیم ملی نماد پیوند هنر و ورزش است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۷۶۰۵

سرود تیم ملی نماد پیوند هنر و ورزش است

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد فرهنگ و هنری رودکی با بیان اینکه، «امیدوارم سرود رسمی تیم ملی پیشکش قابلی برای مردم و تیم ملی فوتبال باشد.» گفت: این سرود نمادی از پیوند پرشکوه هنر و ورزش است.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، «علی اکبر صفی پور» غروب یکشنبه در آیین رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال و بدرقه نمادین فوتبالیست ها به جام جهانی که در تالار وحدت برگزار شد، افزود: مراسم امروز آیین باشکوه پیوند بین هنر و ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در 5 ماه گذشته بنیاد رودکی با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوت و صلابت کار تولید سرود تیم ملی را انجام داد.
صفی پور گفت: برای نخسین بار چنین اتفاقی می افتد که ارکستر سمفونیک تهران با ارکستر ملی ایران دست به دست هم داده و آثاری با سلایق مختلف تولید می کنند.
وی با بیان اینکه 4 قطعه موسیقی تولید شده است، توضیح داد: دو قطعه را شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران ساخته که «زنده باد تیم ملی» و «سرود قهرمانان» نام دارند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی اظهار داشت: قطعه سوم را فریدون شهبازیان ساخته و شعر آن از عبدالجبار کاکایی است و خوانندگی آن را سالار عقیلی انجام داده است.
صفی پور در توضیح قطعه چهارم نیز، گفت: این قطعه «یازده ستاره» نام دارد که آهنگسازی آن را بابک زرین و شعرش را احسان افشاری سروده است. خوانندگی این قطعه را نیز سالار عقیلی بر عهده دارد.
وی افزود: امشب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران هدیه ای را نیز برای کارلوس کی روش خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بر اساس تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مسوولیت تهیه سرودهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بر عهده این بنیاد گذاشته شده بود.
تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم جام جهانی 2018 روسیه با تیم های فوتبال اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است، مراحل آماده سازی خود را برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم ورزشی پشت سر می گذارد.
جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه در 11 شهر روسیه برگزار می شود.
فراهنگ**9012**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بنياد رودكي سرود تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال 1402 در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

*اول از همه به طرفداران استقلال و پرسپولیس تبریک می گویم که دو تیم واگذار شدند

*ما و وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم تا تقدیم وزرا  کنیم

*از مردم عذرخواهی می کنیم که در مسابقات فوتبال کیفیت برخی مسابقات خوب نیست چون هنوز برخی استان ها امکانات HD ندارند

برای مشاهده مصاحبه کامل فیلم زیر را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی