Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
تحقیقات نشان می‌دهد: افزایش دما موجب مقاومت آنتی‌بیوتیکی در شهرهای آمریکا شده است.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، تا کنون محققان این فرض را مطرح می‌کردند که مقاومت آنتی‌بیوتیکی در نتیجه سوء مصرف و تجویز بیش از حد آن است. هر چند نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی می‌تواند در این خصوص نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان آمریکایی اظهار داشتند: تاثیرات آب و هوایی بر انواع بیماری‌های عفونی به طور فزاینده‌ای مورد تایید قرار گرفته اما تا کنون این اولین بار است که وضعیت اقلیمی در مقاومت آنتی‌بیوتیکی مقصر شناخته شده است.

محققان همچنین معتقدند رابطه بین مقاومت آنتی‌بیوتیکی و دما با گذشت زمان می‌تواند افزایش پیدا کند.

در این بررسی نمونه‌هایی از مقاومت آنتی‌بیوتیک به سه گونه باکتریایی شایع مورد ارزیابی قرار گرفت. زمانیکه محققان اطلاعات موجود را با الگوی آب و هوایی مقایسه کردند رابطه‌ای بین افزایش دمای محلی، تراکم جمعیت و مقاومت آنتی بیوتیکی مشاهده کردند.

به گفته محققان رشد جمعیت، افزایش دما و مقاومت آنتی‌بیوتیکی سه پدیده‌ای هستند که در حال حاضر در کره زمین در حال رخ دادن است.

محققان معتقدند گرمای جهانی انتقال ارگانیسم‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ را تسریع کرده و شرایطی را فراهم ساخته که ارگانیسم‌ها همزمان با تکامل و تکثیر مقاومت خود را حفظ کنند.

در همین زمینه: هشدار سازمان ملل درباره میکروب‌های مقاوم به دارو در طبیعت شناسایی ۷۶ ژن جدید مقاوم به آنتی‌بیوتیک سازمان جهانی بهداشت و نیاز فوری به آنتی‌بیوتیک جدید برای ۱۲ باکتری

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است