Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شمار خطوط تلفن ثابت دايري کشور در پايان پارسال در حالي به 30 ميليون و 944 هزار و 169 مورد رسيد که به گفته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، هنوز شهروندان زيادي در مناطق جديد توسعه يافته و مسکن هاي مهر در نوبت تخصيص خط قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، بيست و چهارم ارديبهشت ماه امسال «محمدجواد آذري جهرمي» در آيين گشايش مرکز عمليات شبکه شرکت مخابرات ايران افزود: مردم براي دريافت تلفن ثابت در مناطق جديد توسعه يافته و مسکن هاي مهر انتظار مي کشند؛ درحالي که در همان مناطق نسل چهارم تلفن همراه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تازه ترين گزارش منتشر شده از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بيانگر آن است که تا پايان پارسال 88 ميليون و 341 هزار و 723 سيمکارت فعال واگذار شد.
بر اساس تازه ترين گزارش وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، ضريب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زماني ابتداي سال 1386 تا پايان پارسال در حالي به رقم 38.71 درصد رسيد که در سال 1386 اين ضريب 33.43 درصد بود.
شمار تلفن هاي ثابت دايري کشور تا پايان سال 1395، 30 ميليون و 506 هزار و 633 مورد و تا پايان شهريورماه پارسال 30 ميليون و 661 هزار و 844 شماره بود.
رسيدن ضريب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.71 نشاندهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزيع بيش از 169 ميليون سيمکارت هنوز تلفن ثابت جايگاه خود را بين مردم از دست نداده و همچنان وسيله اي براي ارتباط مردم با يکديگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور در حالي تا پايان اسفندماه پارسال به 11 ميليون و 722 هزار و 702 مورد رسيد که اين ميزان تا پايان اسفندماه 1395، 9 ميليون و 408 هزار و 23 مشترک بود.
شمار تلفن همگاني کشور تا پايان سال 1395 حدود 115هزار و 764دستگاه بود که اين ميزان تا پايان پارسال به 107 هزار و 417 مورد کاهش يافت.
در گزارش دفتر بررسي هاي فني معاونت برنامه ريزي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام شده است تا پايان پارسال 49 هزار و 240 روستا از خط تلفن خانگي بهره مند شدند. اين ميزان تا پايان اسفندماه 1395، 49 هزار و 29روستا بود.
مديرعامل شرکت مخابرات ايران پانزدهم اسفندماه پارسال شمار کنوني مشترکان تلفن ثابت کشور را 37 ميليون و 500 هزار نفر ذکر کرد و از تلاش براي افزايش اين ميزان به 40 ميليون نفر در سال 1397 خبر داد.
«سيدمجيد صدري» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: اکنون هر 2 نفر مشترک مي توانند از يک خط تلفن ثابت استفاده کنند و اين روند رو به رشد است.
به گفته وي، اکنون برخي مناطق روستايي کشور از داشتن تلفن محرومند که شرکت مخابرات ايران تلاش دارد از سال 1397 برنامه واگذاري تلفن در اين مناطق را آغاز کند.
اقتصام*2078*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۰۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور