Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:55:20 GMT

جای خالی «عکس قرآنی» در بخش هنری نمایشگاه قرآن

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۶۰۶۳

جای خالی «عکس قرآنی» در بخش هنری نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار مهر، بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال در ورودی شبستان برپا شده که چیدمانی زیبا داشته و علاقه‌مندان می‌توانند از آثار چشم‌نواز آن استفاده کنند. در این بخش از  ۲۰ هنر تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، معرق و منبت استفاده شده‌است.

اما چیزی که در سالهای گذشته ما شاهدش بودیم وجود تابلو عکس‌هایی از اهمیت و نقش قرآن در زندگی مردم و تاثیر گذاری این هنر فراگیر بوده است که امسال با عدم نمایش مجموعه عکس در این بخش هنری مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کمیته آثار فرهنگی و هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: غرفه هنری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی شامل بخش‌های مختلفی است که در بخش نمایشگاهی ۳۰۰ اثر نمایشگاهی بر روی دیوار نصب شده است که از این تعداد ۲۵۰ اثر در رشته‌های تجسمی شامل نقاشی ،خوشنویسی، کاریکاتور، نگار گری، گل و مرغ ، تصویر سازی  و ۵۰ اثر صنایع دستی  که  شامل سوخته کاری ، منبت و معرق کاشی کاری و میناکاری که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار  گرفته است.

 «علی تن» با اشاره به بخش‌های کارگاهی تصریح کرد: ۱۷ هنرمند هر شب به انجام فعالیت‌های کارگاهی می‌پردازند و آثار مختلفی را در شاخه‌های مختلفی خلق می‌کنند که افراد می‌توانند بصورت زنده از آن  بازدید به عمل آورند.

در این کارگاه عملی مخاطب با آثاری  که به دیوار است با روش کار و تولید محصول آشنا شده و به صورت آنلاین اطلاعات اولیه‌ای را در خصوص هنر قرآنی کسب و مشاهده کرده و با این رشته آشنا می‌شود. در این کارگاه‌ها از اساتید به نامی دعوت شده که از جمله آنها طوفانی و محرمی در حوزه معرق و الطافی و طوسی در حوزه منبت در این کارگاه‌ها فعالیت خواهند کرد.

تن با اشاره به برنامه‌های نمایشی افزود: بخش نمایش زنده به صورت تئاتر  در محوطه جلوی شبستان به نمایش  در آمده که زمان‌های نمایش این تئاتر قبل از افطار و بعد از افطار بوده است. همچنین در بخش نمایش فیلم، ده کارگردان مطرح با فیلم هایشان دعوت شده اند که با نمایش فیلم ، نشست نقد وبررسی فیلم با حضور عوامل برپا خواهد شد.

 وی در خصوص کارگردانان مطرح شده ادامه داد:  نشست فیلم‌های کارگردانان مطرحی اعم از شورجه، بهرامی، مجید مجیدی بحرانی ، راعی و فیلم کارگردانانی از این دست که در بخش دیجیتال نمایش فیلم ها شرکت داشته اند، برپا می‌شود.

مدیر کمیته آثار فرهنگی و هنری نمایشگاه قرآن با بیان اهمیت هنر افزود: هنر یکی از ابزار های جذاب برای مخاطب است و ما بوسیله آن می‌توانیم مفاهیم قرآنی را انتقال  دهیم. در واقع  ابزار هنر بسیار تیز و برنده است که اگر دست هنرمند متعهد قرار گیرد تاثیرات شگرفی برجای میگذارد  و اگر دست هنرمند غیر متعهد قرار بگیرد تاثیرات مخربی خواهد داشت. ما تلاش کردیم از این هنر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم و امیدواریم این هنرمندان نیز بتوانند آثار خوبی خلق کنند.

تن در پایان با اشاره به عدم مجموعه عکس‌های قرآنی در این بخش افزود: حوزه تجسمی ۶۰ رشته دارد که ما تنها توانستیم ۲۰ رشته آن را در نمایشگاه عرضه کنیم و رشته عکاسی با توجه به وجود آثار قابل ملاحظه و ارزشمند عکاسی در حوزه قرآنی در نمایشگاه امسال استفاده نشد و امسال این بخش را متاسفانه به دلایلی نداشته‌ایم.

کد خبر 4310342

منبع: مهر

کلیدواژه: علی تن عکس فعالیت های قرآنی فیلم سینمایی نمایشگاه نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن ماه مبارك رمضان قرآن کریم معرفی کتاب قرآن فلسفه دعای روزهای ماه رمضان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو گفتگو نشست علمی تفسیر قرآن تازه های نشر علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود