Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه در مورد وظیفه خبرگزاری شبستان برای بیان درد جامعه و روحانیت گفت: رسانه ای همچون خبرگزاری شبستان می تواند از سکوی خود به عنوان یک زبان روحانیت و جامعه استفاده کند تا مشکلات جامعه، مساجد و رسانه‌ها را بیان کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایازی، استاد حوزه با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در پاسخ به این سوال که چرا نشاط و امید در مساجد ما کمرنگ شده است، گفت: ائمه جماعات ما باید به صورت خودجوش و طبیعی از بطن انتخاب خود مردم انتخاب شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته مساجد برای انتخاب ائمه جماعات خودشان وارد میدان می شدند اما متاسفانه در طول سالیان اخیر با دخالت هایی که در انتخاب ائمه جماعات رخ داده است مشکل موجود را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ائمه جماعت بودن خود نیازمند یک سری مهارت ها است. یکی از مهارت های ائمه جماعات این است که بتوانند با جامعه خود به خوبی ارتباط برقرار کنند. این مهارت هم نیازمند آموزش است تا یک ائمه جماعت بتواند پاسخ مناسب برای سوالات همگان را داشته باشند زیرا امروز اگر قرار باشد که نسل جوان را در مساجد جذب کنیم باید پاسخگوی سوالات باشیم.

استاد حوزه تاکید کرد: امروز عموما ما شاهد این موضوع در مساجد نیستیم، در واقع مساجد ما دارای رابطه‌ای یکطرفه است و رابطه دوطرفه در آن وجود ندارد همین امر باعث خلوتی مساجد شده و یا سن خاصی در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ایازی در خصوص عملکرد ضعیف صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نیز خاطرنشان کرد: روحانیت امروز به جز دستگاه های رسمی مثل صدا و سیما یک رسانه خاصی را ندارد. یکی از مراکزی که می تواند به ما کمک کند خبرگزاری شبستان است که می تواند با مراجعه به روحانیون اهل نظر؛ حرف ها و پیام های آنها را منتشر کند و به گوش مسئولان برساند.

وی در پایان گفت: امروز رسانه ای همچون خبرگزاری شبستان می تواند از سکوی خود به عنوان یک زبان روحانیت و جامعه استفاده کند تا مشکلات جامعه، مساجد و رسانه‌ها را بیان کند.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن مجلس نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مسجد دولت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم علی لاریجانی نمایشگاه قرآن کریم ائمه جماعات مساجد صدا و سیما خبرگزاری شبستان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟