Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در مراسمی که با حضور رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، مدیرعامل شرکت آریا فراز نخل و خریدار بخش خصوصی، قرارداد فروش اولین ماشین برداشت خرمای تولید شده توسط فناور پارک هرمزگان امضا شد.

با امضای این قرارداد، فناور پارک هرمزگان برای اولین بار وارد فاز تولید انبوه این محصول شد تا علاوه بر درآمدزایی از این طریق زمینه را برای سهولت در برداشت خرما فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به امضای این قرارداد گفت: پارک هرمزگان در تلاش است تا در زمینه تولید محصولاتی که بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع و کیفیت کار را افزایش می دهد، حمایت ویژه ای کند که تولید ماشین برداشت خرما یکی از این اقدامات است.

به گفته وی، با نزدیک شدن به تابستان و فصل برداشت خرما، وجود چنین دستگاه هایی بیشتر احساس می شود از این رو قرارداد فروش ماشین برداشت خرما در زمان بسیار خوبی صورت گرفت.

فتی افزود: برداشت خرما خطرات زیادی برای نخل داران هم به همراه دارد به همین دلیل لزوم ساخت دستگاه هایی که بتواند جلوی حوادث احتمالی را گرفته و کیفیت برداشت را افزایش دهد احساس شد که در این زمینه یکی از پزشکان متخصص که بیماران زیادی که بر اثر سقوط از نخل به وی مراجعه می کردند به فکر ساخت این دستگاه افتاد تا جلوی خسارات جانی را بگیرد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، این دستگاه توسط دکتر رحیمی پزشک جراح و تیم اجرایی شرکت آریا فراز نخل ساخته شده که ایمنی بالا رفتن از نخل را افزایش داده است.

وی ابراز امیدواری کرد، کشاورزان هرمزگان با خرید این محصولات علاوه بر حمایت از تولید کنندگان هرمزگانی باعث ایمنی بیشتر کارگران و سرعت و کیفیت بیشتر برداشت محصولات خرما شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک خرما علم و فناوری فناوری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران