Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز قدس به شرح زیر است؛

«روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است». رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

بیش از نیم قرن از یک تجربه تلخ در حیات جامعۀ بین المللی می‌گذرد. در این مدت صدای عدالت خواهی و ظلم ستیزی جمعی از مسلمانان در سرزمین مقدس فلسطین، همواره منادیان حقوق بشر و آزادی خواهان جهان را مخاطب قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت های روابط بین الملل و اقدامات سازمان های بین المللی در این مدت طولانی نشان داد که روح آزادیخواهی و عدالت طلبی در جهان هنوز نتوانسته عرصه را بر جنگ خواهان و استعمارگران تنگ کند.

مجمع جهانی صلح اسلامی که با گفتمان «صلح عادلانه» و با همراهی جمع گسترده ای از نخبگان انقلاب اسلامی و آزادی خواهان جهان در راستای آرمان های بزرگی چون، صلح، عدالت، امنیت و حفظ کرامت انسانی مشغول به فعالیت است و همواره بی عدالتی ها و نقض صلح و کرامت انسان ها در گوشه و کنار عالم را به سازمان های بین المللی یادآور می شود، این بار و در سالروز حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین اعلام می‌دارد:  ملت فلسطین، قربانی مستمر تجاوزگری و سیطره هژمون جهانی شده است و ضمن هشدار پیامدهای این فجایع بر صلح، عدالت و امنیت بشری، از تمام آزادی خواهان و سازمان های بین المللی درخواست می کند به اوضاع اسفبار این روزها در سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه توجه ویژه ای داشته باشند.

این مجمع معتقد است؛ امروزه جهان شاهد فجیع ترین اقدامات ضدبشری از سوی نظام سلطه (آمریکا، رژیم صیهونیستی و ...) در نقاط مختلف از جمله در فلسطین است. امروز در نوار غزه مردم غیرنظامی و بیگناه از حقوق اولیه خود برای حیات و دسترسی به امکانات اولیه زندگی محروم‌اند و از دسترسی به کاروان های امدادی منع می شوند. دولت امریکا با انتقال غیرقانونی سفارت خود به بیت المقدس نیز، زمینه های درگیری در این منطقه بحران زده را بحرانی‌تر کرده است. جنایات جنگی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و به ویژه نوار غزه شدت گرفته است و همه این اقدامات بدون حمایت نظام سلطه غیرممکن می باشد.

از این رو؛ با توجه به حوادث مختلف منطقه‌ای و جهان اسلام از جمله اقدام غیرقانونی امریکا در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و اهتمام  به نابودی هویت اسلامی فلسطین و همچنین سرکوب گستردۀ فلسطینیان در تظاهرات معروف به روز بازگشت و محاصره همه جانبه نوار غزه، مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام می‌کند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با درایت و هوشمندی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در سال 1358، روز جهانی قدس نامیده شده، نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه نوار غزه است و از همگان برای حضور در این رخداد عظیم بین المللی دعوت به عمل می آورد.

مجمع جهانی صلح اسلامی از همگان می خواهد، ضمن احترام به فرهنگ ها، ارزش ها و ادیان الهی و تلاش برای پیگیری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی در همه نقاط جهان، اقدام دولت امریکا در انتقال غیرقانونی سفارت به بیت المقدس را محکوم کنند، و دولت آمریکا را مجبور کنند که از پشتیبانی اقدامات غیرانسانی و ترور غیرنظامیان در فلسطین و جاهای دیگر بپرهیزد و در مقابل ساز و کارهای بین المللی که جهت صیانت از حقوق ملت های تحت ستم فعالیت می کنند، دست انداز ایجاد نکند.

بدون تردید وعده ی الهی در نابودی ظلم و ستم، خلل ناپذیر و حقیقت است و دور نیست زمانی که به مدد خداوند، اتحاد، مقاومت و تلاش ملل مظلوم، سایۀ ظلم و بی عدالتی از جهان محو گردد.

مجمع جهانی صلح اسلامی

خردادماه 1397

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان حقوق روز قدس سازمان های بین المللی مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۵۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از دیدار سران گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد.

جنبش حماس اعلام کرد: در سایه تحول‌های میدانی و سیاسی پرسرعت و جنگ غزه، اعضای ارشد جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیداری مهم را با یکدیگر برگزار کردند.

بر اساس بیانیه حماس در این دیدار، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و شمار دیگری از اعضای ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین حضور داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این دیدار اقدامات صورت‌گرفته برای توقف تجاوز و تحقق عقب‌نشینی فوری، کامل و فراگیر اشغالگران و آزادی اسیران قهرمان فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین بر اساس اعلام حماس سران گروه‌های مقاومت فلسطین راه‌های کاهش درد و رنج‌های ملت فلسطین و تقویت پایداری جبهه داخلی فلسطین در برابر سرکشی اشغالگران و نژادپرستی آنان را مورد رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاضران در این نشست بر ضرورت توسعه اقدامات ملی و میدانی برای ناکام‌گذاشتن برنامه‌های اشغالگران و همچنین تحقق اهداف ملت فلسطین در خصوص استقلال و بازگشت به خانه و کاشانه خود تاکید کردند.

جنبش حماس اعلام کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست، ضرورت وجود ارتباط ملی در راستای تقویت اتحاد ملت فلسطین و بهره‌برداری از مقاومت کنونی را مورد تاکید قرار دادند. در این نشست وضعیت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر بررسی شد و بر خواسته ملت فلسطین مبنی بر دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه مبادله اسیران تاکید شد.

همچنین سران گروه‌های مقاومت فلسطین در این دیدار به جبهه‌های کمکی مقاومت در ایران، لبنان، یمن، سوریه و عراق درود فرستادند و روی تداوم و گسترش مشاوره با دیگر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج از فلسطین توافق کردند.

کد خبر 6090332

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد