Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: مهمترین مساله در شب قدر امید به رحمت و مهربانی بی‌نهایت خداوند است مراقب باشیم شیطان ما را از رحمت خداوند ناامید نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سحرگاه شب‌های قدر که در مصلای تهران برگزار شد، گفت: شب قدر مقدرات ما  تنظیم می‌شود مراقب باشیم که در آن سعادت دنیا و آخرت ما رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مومنان برای شب قدر اهمیت بسیار زیادی قائل هستند چرا که در این شب مقدرات آنها رقم می‌خورد، عنوان کرد: مقدرات زمان مرگ، احوال آخرتی، احوالات دنیوی نظیر انتخاب همسر یا چگونگی فرزند و بسیاری موارد دیگر در شب قدر مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره اینکه انسان از خداوند پولداری بخواهد، اظهار داشت: اگر پولداری انسان سبب حفظ دین او شود اشکال ندارد چرا که بر اساس روایات اگر فقر از یک در وارد شود از در دیگر کفر و گناه وارد می‌شود، بارها اصحاب نزد ائمه معصومین(ع) آمدند و گفتند که آیا جمع کردن پول علاقه به دنیا است، آن بزرگان فرمودند تا زمانیکه با آن بتوانید معنویت خود را حفظ کنید جزء علاقه به دنیا نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شب نوزدهم زمان تنظیم مقدرات، شب 21 رمضان هنگامه تثبیت و شب 23 وقت امضاء آن است، ابراز کرد: در این سه شب باید به استغفار و توبه، طلب حاجات دنیوی و اخروی خود بپردازیم و مهتر از همه برای فرج صاحب و ولی نعمت خود آقا امام زمان(عج) دعا کنیم.

وی با بیان اینکه شب‌ قدر زمان نزول قرآن کریم است، گفت: احیا، دعا و عبادت در شب‌های قدر به میزانی اهمیت دارد که حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش می‌کردند حتی فرزندان خردسال خود را بیدار نگاه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مهمترین مساله در شب قدر امید به رحمت الهی است، اظهار داشت: در شب‌های قدر نباید حتی به میزان ذره‌ای از رحمت خدا ناامید بود چراکه خداوند برای همه در رحمت خود را باز کرده است، شاید برای برخی باور اینکه خداوند عبادات آنها را به اندازه سی هزار شب یا فراتر از آن قبول می‌کند سخت باشد اما اگر نسبت به مهربانی خدا معرفت و باور داشته باشد به این مساله هم ایمان خواهند آورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مراحل ناامیدی در انسان، ابراز کرد: یک مرحله از ناامیدی این است که شخص باور نمی‌کند که خداوند در شب قدر عبادات او را به میزان سی هزار شب قبول می‌کند در مرحله دیگر باور نمی‌کند که گناهان او را می‌بخشد یا حتی به جای آن پاداش می‌نویسند، در حالیکه در شب قدر همه اتفاقات رخ می‌دهد اگر ما به رحمت الهی ایمان و اعتقاد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ابلیس به معنای مایوسی است که از شدت غم و ناراحتی نشاط نداشته و اخمو و به هم ریخته است و هر کس برسد از یاس خود ارث می‌دهد؛ بیان داشت: زمانیکه فرشتگان نزد حضرت ابراهیم(ع) آمده و او را به فرزند بشارت دادند؛ حضرت فرمودند آیا در سن پیری برای من فرزند خواهد بود، فرشته‎ها سریع به ایشان تذکر دادند که حتی یک لحظه هم نباید ناامید باشد و از ناامیدان برائت جوید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تنها انسان‌های کافر و گمراه از رحمت الهی ناامید می‌شوند، گفت: خداوند دارای رحمت و مهربانی بی‌نهایت است به همین دلیل نسبت به کسانی که از رحمت او ناامید شوند بسیار غضبناک شده و برای آنان عذابی دردناک قرار می‌دهد، چراکه ناامیدی از رحمت و مهربانی خدا توهین به او است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ناامیدی و یاس رذالت است باید از آن بسیار فاصله گرفت، ابراز کرد: اگر امشب موفق به عبادت نشدیم مراقب باشیم که ناامیدی و یاس در دل ما شکل نگیرد، بر اساس روایات وارده شیطان همواره دنبال ناامید کردن انسان است، یاس و ناامیدی از حرمت خداوند به میزانی نزد خداوند مغضوب است که در روایتی گناهکاری که به رحمت خداوند امید دارد از شخص بی‌گناه یا عابدی که به رحمت خداوند امید ندارد بهتر است.

وی در پایان با اشاره به بیاناتی از امام راحل خاطرنشان کرد: ناامیدی و یاس سرچشمه همه ناتوانی و سستی‌ها است، امید به رحمت الهی انسان را به کمال سعادت می‌رساند و ناامیدی او را به قعر جهنم می‌برد، پس امیدوار باشید و در شب‌های قدر از رحمت و مهربانی خداوند نهایت استفاده را ببرید.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان امام خمینی ره شب های قدر نمایشگاه قرآن کریم مجلس مراسم شب قدر مسجد طراز اسلامی نمایشگاه قرآن کانون های مساجد اردبیل مراسم شب قدر شب قدر و امام زمان امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کارگران از رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر» بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارگران موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، که مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه قرچک گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی بر می‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم دشمن بفکر آسیب ما نخواهد بود و جرأت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

کد خبر 6089153

دیگر خبرها

  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟