Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: حذف موازی کاری از برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت به منظور اثربخشی بیشتر آنها ضروری است.

به گزارش ایرنا،غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قزوین که به ریاست استاندار برگزار شد،افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه ها شاهد برگزاری برنامه های متعدد در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بوده ایم که از کیفیت و خروجی لازم برخوردار نبوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید در برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگی های لازم ایجاد شود تا از موازی کاری و تکرار برنامه ها جلوگیری کنیم.
حقایق پور گفت: برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت باید از خروجی و تاثیرگذاری لازم برخوردار باشند.
وی ادامه داد: باید در برگزاری این برنامه ها از منابع محدود دستگاه ها به شکل بهینه استفاده شده و زمینه حضور مردم و مسئولان در این مراسم برای خروجی و تاثیرگذاری بیشتر فراهم شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: یکی از اهداف شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد هماهنگی برای برنامه ها است چون ناهماهنگی در برگزاری این برنامه ها به یکی از آفت های این مراسم تبدیل شده و به کاهش شرکت کنندگان منجر شده است.
وی افزود: تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان وجود دارند که گاهی غیرترویجی هستند و کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تنزل می دهند و باید هماهنگی لازم در استفاده از این تابلوها صورت بگیرد.
حقایق پور ادامه داد: قزوین ظرفیت های بی نظیری در زمینه شهدای شاخص مانند رئیس جمهور شهید و سید آزادگان شهید ابوترابی دارد که متاسفانه از آنها بهره برداری لازم صورت نگرفته است.
وی افزود: استان هیچ برنامه ای برای شهدای شاخص خود ندارد و در مقایسه با استان های دیگر در این زمینه نتوانستیم به دلیل مشکلات اعتباری خوب عمل کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: برگزاری یک برنامه فاخر در زمینه شهدای شاخص استان در طول سال از برنامه های متعدد بی کیفیت در استان بسیار بهتر است و باید از این ظرفیت ها توسط رسانه ها و مطبوعات در حوزه ایثار و شهادت بیشتر استفاده کرد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بسیاری از دستگاه ها علیرغم دستور صریح و ابلاغ دولت و طرح سپاس برای تجلیل از خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران به خوبی ورود نمی کنند و برنامه ها توسط دستگاه ها در این زمینه پیگیری نمی شود.
وی افزود: در سال جاری اولین کنگره سه هزار شهید استان برگزار می شود و از همه تلاش های مدیران استان و همه دستگاه ها برای ورود جدی در این زمینه قدردانی می کنیم اما نباید این حرکت معطوف به سال جاری باشد و باید در سالهای بعد نیز ادامه یابد.
حقایق پور گفت: حوزه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت بسیار مظلوم است و حتی علیرغم ارسال دعوت نامه برای مدعوین و مسئولان مرتبط باز شاهد حضور عده اندکی در این شورا هستیم.
استان قزوین سه هزار شهید سرافراز را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
6101*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايثار و شهادت شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است