Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال صدقه در استان جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۴ میلیارد ریال جمع‌آوری شود. ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات

علی ملکپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به مصارف صدقه در استان اظهار داشت: صدقه انفاق عام است و دارای منطق قرآنی و شرعی است یعنی دامنه خرج کرد آن وسیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این وجوه می‌توان برای ایتام و محسنین، احداث و تعمیر مسکن مددجویان، کمک بلاعوض و موردی و ازدواج و تهیه جهیزیه، بهداشت و درمان مددجویان، فرهنگی و آموزش خانواده‌های تحت حمایت استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عنوان صدقه عام است بنابراین از سرفصل صدقه در کمیته امداد در همه امور خیر استفاده می‌کنیم و شیوه عملکرد به این صورت است که صدقات سهم‌بندی می‌شود.

ملکپور خاطرنشان کرد: مقداری از صدقه برای مسکن، ازدواج، مصارف فرهنگی خانواده‌ها و حتی بخش کوچکی برای وام قرض الحسنه مورد استفاده قرار می‌گیردکه برای این کار هم استفتا کردیم و گفتند اشکال ندارد بنابراین تمام وجوهات جمع‌آوری شده در محل مورد نظر هزینه می‌شود.

وی گفت: همه صدقات با مدارک حسابداری و با شفافیت انجام می‌شود که همه بازرسان و نهادهای نظارتی آمار و ارقام آن را در اختیار دارند و این نهاد دولتی تحت بازرسی و نظارت است چرا که علاوه‌بر نهادهای نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از مکانیسم‌های نظارتی دفتر مقام معظم رهبری هم بهره‌مند هستیم و از چند نظر فعالیت‌های امداد تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صدقه یک شهر را نمی‌توان از شهر خارج کرد، تصریح کرد: هر شهری صدقه خود را دارد که در همان شهر مصرف می‌شود و ما مجاز نیستیم صدقات را از یک شهر به شهر دیگر یا استان دیگر منتقل کنیم و در واقع صدقات جابه‌جا نمی‌شود و اینطور نیست که وجوه صدقه یک جا جمع شود و ما انها را باز توزیع کنیم.

ملکپور با اشاره به درآمد سالانه صدقات ادامه داد: سال گذشته 39 میلیارد و 581 میلیون ریال صدقه در استان جمع‌آوری شد که امسال پیش‌بینی می‌شود 44 میلیارد ریال جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/ ت

R41350/P1336/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان