Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روز مانده به بزرگترین آزمونی که مسیر سرنوشت داوطلبان را تعیین می‌کند. به همین منظور نکاتی را به کنکوری‌ها یاد آوری می‌کنیم تا بتوانند بهترین نتیجه را در این ماراتن کسب کنید. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ مریم اویسی- کمتر کسی است که در هر سنی و جایگاهی کلمه کنکور به گوشتش آشنانباشد.کوچکتر‌ها در فکر رسیدن به چنین روزی یا دلهره دارند و یا به آینده‌ای فکر می‌کنند که بالاخره با این غول بی شاخ و دم مواجه می‌شوند و بزرگتر‌ها هم هرسال در روز‌های ابتدایی تابستان داغ، یادی از روزگاری می‌کنند که التهاب کنکور امانشان را بریده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  و حالا امروز.. یک روز مانده به بزرگترین آزمونی که مسیر سرنوشت داوطلبان را تعیین می‌کند. مسیری که در امتداد آن، شغل، موقعیت اجتماعی و خانوادگی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و همین امر، خود باعث افزایش اضطراب پشت کنکوری‌ها می‌شود. به همین منظور نکاتی را به کنکوری‌ها یاد آوری می‌کنیم تا بتوانند بهترین نتیجه را در این ماراتن کسب کنید.

شما تنها نیستید!
دوستان جوانی که در اطرافتان می‌شناسید، همه وهمه این مسیر را و این اضطراب شب کنکور را طی کردند. اگر از آن‌ها بپرسید، به شما تاکید می‌کنند که در آن زمان، اضطرابشان بیهوده بوده و می‌توانستند نتیجه بهتری بگیرند؛ اگر، پای اضطراب به میان نبود!

پس این مساله را فراموش نکنید که شما تنها شخص در کره خاکی نیستید که می‌خواهید در آزمونی شرکت کنید که آینده تان را می‌سازد! از حالا به بعد، آزمون‌های بیشتر با اهمیت بیشتر پیش روی شما و در زندگیتان اتفاق می‌افتد که باید یاد بگیرید در مواجهه با این آزمون‌ها چگونه اضطراب را کنترل و بهترین کار را انجام دهید.

اما در روز قبل از کنکور محل حوزه برگزاری خود را به طور دقیق شناسایی کنید و نحوه رسیدن به محل را با توجه به شلوغی مسیر مشخص و تعیین کنید. روز کنکور ترافیک ویژه خود را دارد و احتمال دیرتر پیدا کردن تاکسی و ... در روز تعطیل را باید در نظر گرفت.

در ضمن به این مسأله توجه کنید که ممکن است حوزه شما هم نام با محلی دیگر باشد؛ لذا به آدرس محل حوزه کاملاً دقت کنید.

این نکته را هم بار‌ها از زبان کارشناسان شنیده اید که روز قبل از کنکور را به خواندن مطالب جدید اختصاص ندهید و در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نکات مهم بسنده کنید و به هیچ وجه به دوره مطالبی که از نظرتان گنگ یا پیچیده است، نپردازید. زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه‌ای جز آشفته کردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

از دست شایعات فرار کنید!
با افزایش کانال‌های مجازی و ارتباطات بیشتر در این فضا، بازار شایعات نیز داغتر از قبل شده و هر بار به بهانه یک رخداد این شایعات بیشتر می‌شوند؛ از «بغض احسان علیخانی و شایعه ازدواجش با زیباترین دختر کشور» گرفته تا «برای دانلود سوالات کنکور وارد گروه شوید»!

به این شایعات توجهی نکنید و سعی کنید به جای اینکه چشمانتان را در فضای مجازی خسته کنید، همراه اعضای خانواده یا دوستان در پارک و هوای آزاد قدم بزنید یا ورزش سبکی (البته نه زیاد) انجام دهید تا شب قبل از کنکور به راحتی بخوابید.

در شب قبل از کنکور، درس خواندن توصیه نمی‌شود؛ چه آن دسته از داوطلبانی که تلاش زیادی برای این آزمون انجام دادند و چه کسانی که در یک ماه گذشته، شروع به خواندن مطالب کردند.

به مسائل حاشیه‌ای فکر نکنید و بگذارید ذهن تان در فضای آرام به استراحت بپردازد. بعضی افراد ممکن است نتوانند فکر کردن به مسائل مختلف را از ذهن شان دور کنند و این امر ممکن است باعث دیر به خواب رفتن آن‌ها شود. در این حالت خاطرات شیرین و مثبت زندگی تان را در ذهن مرور کنید و از فکر‌های منفی بپرهیزید.

از شب کنکور، وسایل مورد نیاز برای آزمون را آماده کنید تا صبح نگرانی برای آن نداشته باشید. دو مداد سیاه پر رنگ، پاک کن، تراش و کارت ورود به جلسه، شناسنامه، ساعت و سایر وسایل ضروری را در دم دستتان بگذارید.

یادتان نرود که در جلسه کنکور به آب و مواد قندی نیاز پیدا می‌کنید. پس از شب قبل، بطری یخ زده آب و شکلات و خرما را آماده کنید.

روز کنکور
در روز کنکور، حتی اگر عادت به خوردن صبحانه ندارید، حتما صبحانه کاملی خورده و در زمان مناسب در جلسه کنکور حاضر شوید. در جلسه کنکور، دفترچه را ورق نزنید تا نظم ذهنی شما دچار آشفتگی نشود. دفترچه کنکور فقط یک سوال دارد و آن هم همان سوالی است که دارید حل می‌کنید...

سوال‌های وقت گیر و دشوار را کنار بگذارید. انرژی تان را تا پایان مسابقه و آزمون حفظ کنید. به دانش آموزان کنار دستی که برگه پاسخنامه شان سیاه شده توجه نکنید.

یادتان باشد پاسخ با کیفیت و مطمئن بهتر از پاسخ‌های دو به شکی است. آنچه کارشناسان کنکور توصیه می‌کنند یک دقیقه استراحت بین دروس عمومی و اختصاصی است.

یک دقیقه خیلی تأثیر گذار نیست، ولی انرژی‌ای می‌دهد که اگر نیم ساعت زمان کنکور را زیاد کنند، شاید به اندازه آن یک دقیقه تجدید قوا برای شما مفید نباشد.

در آخر اینکه..
اصلا به نتیجه و «حالا چی می‌شه ها» و «اگرها» فکر نکنید. شما باید در همین لحظه، بهترین خودتان باشید. مطمئن باشید با این عملکرد بهترین نتیجه ممکن را می‌گیرید و ذهنتان بهترین و بیشترین بازدهی را از تمام محفوظاتش به شما هدیه می‌دهد؛ و فراموش نکنید که خدای بزرگ، بزرگتر از حد و تصور ما در هر شرایطی به یاری ما می‌آید و اگر به او اعتماد کنیم، هرگز بازنده نمی‌شویم.
فتوکل علی الله...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو

تیم فوتبال پورتو شب گذشته (شنبه) در هفته سی‌و دوم لیگ برتر پرتغال میزبانش چاوز را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که در ترکیب اصلی قرار داشت آخرین گل بازی را در دقیقه ۷۳ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. او علاوه بر این، در دقیقه ۱+۴۵ پاس گل دوم تیمش را هم به اوانیلسون داد. گل نخست پورتو نیز در دقیقه ۲۷ توسی چیکو کنسیسائو به ثمر رسید. پیروزی پورتو در شرایطی رقم خورد که حریفش از دقیقه ۲۸ با اخراج جونیور پیوس در سمت چپ خط دفاعی، ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. طارمی تا دقیقه ۸۳ در میدان حضور داشت و جای خود را به گونسالو بورگس داد.

پورتو با این نتیجه ۷۶ امتیازی شد تا جایگاهش در رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال را تثبیت کند. طارمی و یارانش هیچ شانسی برای به پایان رساندن لیگ در جایگاهی بالاتر از این ندارند و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم از دست داده‌اند. ماندن در رده سوم جدول، اما پورتو را به مرحله گروهی فصل آینده لیگ اروپا خواهد برد.

دیگر خبرها

  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • حسینی: لیگ را باید به بهترین شکل تمام کنیم
  • حسینی: تمام کردن لیگ برای ما خیلی اهمیت دارد
  • گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت