Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 4 تهران همراه جمعی از مدیران مدارس این منطقه در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی این واحد دانشگاهی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 4 تهران در این بازدید در جلسه‌ای با دانشگاهیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارای ظرفیت‌های بالقوه و امکانات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در حوزه‌های علمی است و با وجود بستر مناسبی که دارد امیدواریم بتوانیم زمینه‌ساز ایجاد یک همکاری خوب و تعامل دوطرفه در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه موجود و شرایط پیش آمده آموزش و پرورش منطقه بتواند گام های اساسی را در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان این منطقه بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید ناصری با اشاره به مدیریت جهادی رئیس واحد رودهن و سوابق مدیریتی وی در عرصه‌های مختلف اضافه کرد: واحد رودهن همچون نگینی در شرق استان تهران می درخشد و حسن مجاورت این واحد دانشگاهی با منطقه 4 این فرصت را به خانواده ها می دهد که با خیالی آسوده شاهد ادامه تحصیل عزیزان خود در مقاطع بالاتر باشند و از امکانات عالی و پیشرفته این واحد دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کنند.

رئیس واحد رودهن نیز با ابراز خرسندی از این بازدید گفت: برای داشتن نسلی تحصیل کرده و جامعه ای پویا باید از ابتدا برنامه‌ریزی کرد و در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند در این عرصه با هم افزایی متقابل با آموزش و پرورش به عنوان دو بال آموزشی کشور علاوه بر تحکیم روابط آموزش عالی و آموزش و پرورش، تاثیر چشمگیری در توسعه و ارتقای سطح علمی شهرستان داشته باشند.

دکتر حسن شهرکی‌پور افزود: دانشکده هنر و معماری این واحد دانشگاهی در سه حوزه هنر، معماری و شهرسازی با قدمت بیش از 20 سال بزرگترین مرکز آموزشی هنر و معماری شرق استان تهران است.

وی گفت: هدف عمده ارتباط میان آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ارائه مشاوره در زمینه های طراحی فضای آموزشی به ویژه کلاس درس مطلوب است که مرکز تحقیقات ساخت و طراحی محیطی این دانشگاه پروژه های با این مضمون را در دستور کار خود قرار داده است و ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد ارتباط و تفاهم با آموزش و پرورش بتوان امتداد فرآیند آموزش اولیه را در تحصیلات عالی به صورت پیوسته دنبال کرد تا به نتایج کاربردی در ساختار جامعه دست یافت.

رئیس واحد رودهن گفت: دانشکده روان شناسی و مشاوره به عنوان قطب روان شناسی کشور شناخته شده و افتخار این را دارد که با کمک اساتید برجسته در حوزه های مختلف روان شناسی تربیتی، روان شناسی سلامت، روان شناسی بالینی، عمومی و مشاوره به کمک آموزش و پرورش بیاید.

شهرکی پور افزود: این دانشگاه آمادگی دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی میان مدت در حوزه روش های آموزشی نوین و مهارت های آموزشی از جمله مهارت های مقابله با استرس، خودشناسی، مدیریت خود، تنظیم هیجانات، مهارت های معنوی، عاطفی و اجتماعی خدمات موثر و تخصصی را به معلمان و مشاوران ارائه دهد.

وی گفت: در زمینه امکانات آزمایشگاهی و پژوهش نیز چندین مجموعه آزمایشگاهی در زمینه صنایع غذایی، ژنتیک مولکولی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و خاکشناسی با امکانات مناسب در این واحد دانشگاهی وجود دارد که آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و معلمان است.

رئیس واحد رودهن گفت: مرکز مشاوره رودهن در زمینه های کمک به تصمیم گیری مراجعان در زمینه های مختلف فردی، عاطفی، ارتباط بین فردی، خانوادگی، تحصیلی و شغلی، کمک به انتخاب آگاهانه، کمک به شناسایی استعدادها و توانایی فرد، غربالگری و شناسایی مشکلات روان شناختی دانش آموزان، دانشجویان، جامعه کار و تولید و محیط های صنعتی، ارایه خدمات مشاوره سازمانی و صنعتی، انجام فعالیت پژوهشی، درمان مشکلات روان شناختی مراجعان، انجام آزمون های هوشی و شخصیتی و... است.

رئیس واحد رودهن با استقبال از ادامه تحصیل سازمان یافته نیروهای انسانی شاغل به خدمت آموزش و پرورش در این واحد دانشگاهی گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه موجب ارتقای سطح علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آموزش و پرورش می‌شود و از طرفی نظام آموزش و پرورش کشور بر اساس قدمت دیرینه و تجربیات ارزشمندی که دارد می‌تواند به توسعه آموزش عالی کمک کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران