Web Analytics Made Easy - Statcounter

Wednesday 27 June 2018               گالری تصاویر             آخرین خبرها   روحانی فردا به هرمزگان سفر می‌کند مبارزه قاطع و صریح با مفسدان اقتصادی از وظایف مهم قوه قضاییه است/ دستگاه قضائی به وظایفش عمل کند، مردم از حاکمیت راضی خواهند بود عکس نوشته/ چهارراه نفوذ رونق اقتصادی در شرایط تحریم ها مهمترین دغدغه ام بود/مسئولان حمایت های خود را از ما دریغ می کنند عرضه هنر دست بانوان هرمزگانی در بازارهای جهانی+تصاویر برگزاری نخستین جشنواره مونولوگ حاجی آباد با حضور چهار گروه نمایشی+تصاویر فراخوان اولین جشنواره استندآپ کمدی در حاجی آباد ۸۰ درصد بافت بازار بندرلنگه قدیمی و فرسوده است/ زرق و برق برندهای خارجی در بازارهای غرب هرمزگان کمبود ۴هزار معلم در هرمزگان نگران کننده است حمایت مسئولان دلمان را برای صادرات قرص کرد/هدفم پیشرفت بانوان روستایی در تولید ملی است ثبت یک هزار و ۱۶۴ فقره ازدواج در سال گذشته/رودان رتبه چهارم آمار طلاق در هرمزگان ۴۰ دقیقه آب غیر بهداشتی سهم روزانه شهر ۷ هزار نفری بندر خمیر! حکایت کوچه ای که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود/کارگزاری بندرعباس مکانی درآمدزا برای قشر محروم و بیکار! پیام رهبر انقلاب خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال: پیروز و سرافراز برگشتید؛ آفرین مرد حاجی آبادی با آسیب دیدگی شدید دو دست به بیمارستان شیراز اعزام شد وجود ۲۴ سمن فعال پیشگیری از اعتیاد در استان/ ۹۷ درصد جمیعت ایران سالم هستند پرداخت وام بدون سود تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای نیازمندان رودانی       سیاسی کد خبر : 477504   تاریخ انتشار:چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰| تعداد نظرات :بدون دیدگاه    پ                  

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ اقتصاد مقاومتی یک برنامه استراتژیک و بلند مدت که در سال های اخیر به دلیل افزایش تحریم های دولت های غربی علیه ایران علاوه بر اینکه نسخه شفا بخش اقتصاد کشور بوده با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی نیروی انسانی موجود در کشور می تواند خسارت های وارده شده را جبران کند و از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در سال ۸۹ در خصوص اقتصاد مقاومتی گفته بود، اقتصاد مقادمتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

از آنجایی که افزایش تولیدات داخلی و اشتغالزایی، اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی است لذا در این خبر سعی داریم نمونه ای از فعالیت کارآفرین هرمزگانی در راستای تحقق گوشه ای از اهداف اقتصاد مقاومتی را برای خوانندگان بیان کنیم.

عباس کریمی، کارآفرین هرمزگانی به دلیل خشک سالی های اخیر شهرستان میناب و کاهش درآمدهای ناشی از شغل کشاورزی را رها ساخته و با تکیه بر سایر ظرفیت های میناب با پرورش شترمرغ گام بلندی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است.

عباس کریمی، کارآفرین مینابی در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه پرورش شتر مرغ صنعتی نوپا در شرق هرمزگان است، اظهار کرد: یک سال پیش با همفکری یکی از همکاران خود به نام ابراهیم شجاعی و با سرمایه ۲۵۰ میلیون تومانی شخصی، فعالیت در زمینه پرورش شتر مرغ را آغاز کردیم.

رونق اقتصادی در شرایط تحریم ها مهمترین دغدغه ام بود

این کار افرین هرمزگانی با تاکید بر اینکه رونق اقتصاد کشور در زمان افزایش تحریم ها از مهمترین دغدغه های من بود، گفت: شترمرغ، پرنده ای با متابولیسم بالا و تبدیل غذا به انرژی، رشد سریع، تولید مثل بالا، عمر مفید و طولانی از ویژگی هایی است گه این پرنده را از سایر پرندگان متمایز می کند.

کریمی با تاکید بر اینکه پرورش شترمرغ به دلیل افزایش تولید محصولات دامی و خود اشتغالی مقرون به صرفه است، تصریح کرد: اگر چرخه تولید، پرورش، کشتار، بسته بندی و صادرات شترمرغ همگی فعالیت بهم پیوسته ای داشته باشند علاوه بر ارزش اقتصادی و سود بالا، با فراهم کردن زمینه شتغالزایی برای بسیاری از جوانان می تواند رونق اقتصادی در سطح ملی ایجاد کند.

 

عدم حمایت مسئولان ادامه فعالیتم  مختل کرده است

وی با اشاره به اینکه شترمرغ های ماده در فصل بهارتخم گذاری می کنند، بیان کرد: یک شترمرغ در هر مرحله بین ۱۴ تا ۲۱ تخم می گذارند که اگر همه تخم ها نطفه داشته باشند می توان آنها را در مرحله جوجه کشی استفاده کرد.

این کار آفرین هرمزگانی با بیان اینکه قیمت هر جوجه بیش از ۳۵۰ هزار تومان ارزش دارد، گفت: اگر جوجه ها را به مدت ۹ ماه پرورش دهیم علاوه بر کشتار می توان آن ها را برای تخم گذاری استفاده کرد.

مدرس دانشگاه های شهرستان میناب تصریح کرد: از هر شترمرغ حدود ۴۰ تا ۴۵ کیلو گوشت، ۱۵ کیلو چربی تولید می شود ونیز پوست و پر شتر مرغ برای سایر مصارف استفاده می شود که تمام فرآیندهای پرورش و تولید این پرنده زمینه اشتغالزایی و سود اقتصادی بالایی دارد.

کریمی با اینکه مسئولان حمایت های خود را از ما دریغ می کنند، اظهار کرد: از آنجایی که غذا را به صورت کاملا آزاد تهیه می کنیم لذا هزینه تهیه و تامین خوراک شترمرغ بسیار بالاست و دولت و جهاد کشاورزی هیچ گونه حمایتی نمی کنند.

بازاریابی، عمده ترین مشکل در زمینه پرورش شترمرغ است

این پرورش دهنده شترمرغ با تاکید بر اینکه بازاریابی از عمده ترین مشکلات در این زمینه است، بیان کرد: متاسفانه در منطقه ما هنوز فرهنگ استفاده از گوشت شتر مرغ در سبد غذایی خانواده ها جا نیفتاده است.

وی افزود: مسئولان استانی و شهرستانی باید در راستای فرهنگ سازی، تغذیه سالم و نیز ایجاد بازار مناسب برای این نوع محصول غذایی بیشتر کنند و برای دغدغه همیشگی تولید کنندگان ارزش قائل شوند همچنین برای رونق بازارهای داخلی گام های موثری بردارند.

کار افرین موفق مینابی خاطر نشان کرد: ما به عنوان تولید کننده، مسئولان به عنوان حمایت کننده و همینطور دامپزشکان باید در زمینه تولید و کشاورزی اطلاعات کامل و مفید داشته باشیم تا در این راستا و عملی کردن اقتصاد مقاومتی موفق بوده در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان