Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمد مهدی فیض آبادی  رئیس انجمن میکروب شناسی ایران در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی اظهار کرد: آنتی بیوتیک‌ها به دو دسته کلی در کشور تقسیم می شوند که دسته اول به لحاظ اقتصادی، قیمت آنها برای کشور مناسب است، تولید داخل بوده و مصرف بالای آنها باعث پیدایش مقاومت میکروبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس انجمن میکروب شناسی ایران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مصرف برخی آنتی بیوتیک‌ها را محدود کرده است، گفت: مصرف منطقی آنتی بیوتیک در بیمارستان‌ها با راه اندازی کمیته مصرف منطقی آنتی بیوتیک با حضور متخصصان مربوطه در نظر گرفته شده و در این کمیته‌ها از قانون مصرف منطقی تبعیت می شود تا از پیشرفت مقاومت میکروبی جلوگیری به‌عمل آید.
 
استاد میکروب‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه بیان کرد: هزینه آنتی بیوتیک‌ها گران بوده و از ۱۰ میلیون تا میلیاردها تومان برای بیمارستان ها به طور سالانه هزینه بر جای می‌گذارند؛ در صورتی که اگر مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها وجود داشته باشد علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، کاهش مقاومت میکروبی را شاهد خواهیم بود.
سیر افزایش مقاومت میکروبی تحت کنترل است
 
فیض‌آبادی اظهار کرد: ایران جزو کشورهای پر مصرف آنتی‌بیوتیک قرار داشت که خوشبختانه امروزه نگاه علمی بهتری در این زمینه جامه عمل گرفته و این نوید بخش است که سیر افزایش مقاومت میکروبی را تحت کنترل درآوریم.
 
وی با اشاره به اینکه مصرف خارج بیمارستانی، فروش در داروخانه‌ها ومصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نیز مد نظر قرار دارد، ‌گفت: عدم توجه به این موضوعات در جامعه افزایش مقاومت میکروبی را به همراه داشته که در نهایت به بیمارستان‌ها هم راه می یابد و این میکروب‌ها توسط همراهان بیماران، ویزیت کننده‌ها و سایر عوامل آلوده کننده همچون آب و مواد غذایی می تواند به بیمارستان آید بنابراین برای مقابله با آن بیوتیک‌ها و مقاومت آنها سیر پیچیده‌ای وجود دارد که باید تلاش کنیم اقدامات لازم در مقابله با این مقاومت میکروبی به صورت کامل و جامع انجام گیرد.
 
رئیس انجمن میکروب شناسی ایران همچنین به مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک اشاره کرد و گفت: این موضوع عوارض زیادی برای فرد به همراه داشته و این موضوع میکروب‌های مفید روده را نیز می تواند از بین ببرد و از طرفی اجازه رشد میکروب‌های موذی در بدن انسان را فراهم سازد؛ همچنین مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها سبب تاثیر مواد سمی بر روی کبد، کلیه، دندان، مغز استخوان و مغز افراد می‌شود.
 
وی بیان داشت: این در حالی است که پزشک با تجویز منطقی و دوز مناسب آنتی بیوتیک می تواند بهترین اقدام برای مقابله با بیماری با کمترین عارضه را ناشی از مصرف آنتی بیوتیک برای بیمار انجام دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن میکروب شناسی ایران ایران اکونومیست آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟