Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا شيخ عليان، مسئول دفتر بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان در گفت و گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: شعار هفته عفاف و حجاب امسال «جاودانه باد قیام خونین گوهر شاد، مطيم‌ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب خطی که با خون گرفتيم » است.
وی با بیان اینکه امروز خانواده در رسانه‌ها مورد هجمه دشمن قرار گرفته است افزود: در ۲۱ تیر 1349صد‌ها نفر از مردم در اعتراض به کشف حجاب پهلوی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروز آحاد ملت شریف ایران به تاسی از دین خدا و پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در پاسداشت این حادثه بزرگ به دفاع از عفاف و حجاب پر تکریم شهدای این حادثه می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شيخ عليان با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره در صدد ضربه زدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند گفت: هجمه‌های فرهنگی بیش از دو دهه علیه ملت ایران تحت عنوان شبیخون فرهنگی و براندازی نظام فرهنگی وارد شده و در فتنه ۸۸ که بزرگترین فتنه امت اسلام بود نمایان شد .
وی گفت: در آستانه فرار رسیدن هفته عفاف و حجاب، یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه در جهت تحکیم بنیان خانواده «اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده» است که روز یکشنبه، 24 تیر ماه ساعت 18:30 در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود.
مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: این مجموعه قریب به ۲۵۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه‌ها با هدف بهبود پوشش بانوان و صیانت از حقوق شهروندی در دستور کار خود دارد.
‌شيخ عليان بیان کرد: این برنامه‌ها شامل تدوین و ترویج منشور عفاف و حجاب،آموزشی و اقناع سازی، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره ای، فضا سازی و تبلیغات، حمایت از آثار و محصولات فرهنگی، تشویق و ترغيب بر رعایت عفاف و حجاب است .
وی ابراز کرد: بديهي است این مجموعه برای دست یابی به این اهداف نیازمند به مشارکت و توجه جدی همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها است که باید به صورت مستمر و هدفمند باشد چرا که حجاب از ارزنده ترین نمود های فرهنگی اجتماعی است.
مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان اولویت قرار دادن موضوع عفاف و حجاب در برنامه دستگاه‌های اجرایی کشور، ابلاغ روش‌های تعیین ضوابط روشن در نوع لباس و پوشش افراد در بخش‌های رسمی و اداری کشور از جمله راهکارهای تحقق این نمود فرهنگی و اجتماعی دانست.
وی اظهار کرد: برگزاری میزگرد های تخصصی در خصوص واقعه کشف حجاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و پوستر با موضوع عفاف زن، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب و پرسش و پاسخ در بقاع متبرکه و بوستان‌های سطح شهر و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این ایام است.
‌شيخ عليان ادامه داد: برگزاری جشنواره عروسک‌های محجبه، تهیه و اتصال پوستر‌های تبیینی و اقناعی در فضا‌های محیطی و تلوزیون‌های شهری، ایجاد زمینه مشارکت عموم مردم جهت شرکت در تجمعات بزرگ مردمی و توزیع گل به افراد محجبه و غير محجبه جهت اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های قابل ذکر در این هفته است.
‌ مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه همدان از تشکیل مراکز مشاوره و تبیین مفاهيم عفاف و حجاب در روز تجمع مردمی عفاف و حجاب، برپایی میز مشاوره؛ پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه عفاف و حجاب ویژه بانوان در طی هفته عفاف و حجاب و ايجاد ایستگاه‌های مطالعه و مسابقه و سرگرمی با موضوع و عفاف و حجاب در روز تجمع ملی مدافعان حریم خانواده خبر داد.
وی تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه عفاف و حجاب، تولید و ارسال پیامک‌های تبیینی و تبلیغی در شبکه های مختلف اجتماعی فضای مجازی و بهره مندی از ظرفیت‌های گسترده بسیج از قبیل معاونت‌ها، اقشار و حلقات صالحین و سایر مراکز فرهنگی بسیج در ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب متناسب با ایام هفته برخی از عناوین برنامه‌های اجرایی هفته عفاف و حجاب عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان هفته عفاف و حجاب همایش حمایت از خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟