Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عبادی گفت:  راه‌اندازی نظام متمرکز الکترونیکی طرح سلامت باعث کاهش هزینه ها برای وزارت بهداشت می‌شود.   به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی اظهار داشت: دولت باید در گام اول برای تقویت بیمه ها اقدام کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد؛ چراکه سازمان های بیمه گر پایه در خصوص منابع مالی همواره دچار مشکلات عدیده ای هستند، بنابراین باتوجه به نوع فعالیت این حوزه که وظیفه خدمات رسانی به بیماران و افراد نیازمند را بر عهده دارد؛ لازم است در این خصوص مسئولین و دست اندرکاران توجه ویژه ای را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت نظام متمرکز الکترونیکی طرح سلامت در کشور نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام متمرکز الکترونیکی طرح سلامت باید در کشور راه اندازی شود، گفت: این کار باعث کاهش هزینه ها برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان های بیمه گر خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح، از هزینه های تحمیلی بیمه ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مردم کم خواهد شد و یک شفافیت در بحث بیمه ها به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه بیشتر پزشکان ما افرادی پاک، متدین، خدوم، امین و پرتلاش هستند، اذعان داشت: نظام متمرکز سلامت برای نظارت بر عملکرد پزشکان بسیار مثمرثمر خواهد بود و می تواند موجب تقویت ارتباط کاری آن ها با بیمه ها بر اساس قوانین سازمان های بیمه گر شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا مسئولان رابطه خوبی با رسانه ها داشته باشند و در حل مشکلات از توان آنها کمک بگیرند، ادامه داد: خیلی از مسائل و مشکلات وقتی رسانه ها مطرح می کنند، مرتفع می شود.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه کردن برای افزایش سطح بهداشت در جامعه می تواند از بروز هزینه های گزاف بعدی در بسیاری از موارد جلوگیری کند و در همین راستا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا در این زمینه توجه ویژه ای به استان خراسان جنوبی داشته باشد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندانپزشکی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟