Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@20:17:08 GMT

600 کشته در سیلاب‌های هند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۰۰۲۱

بر اثر بارندگی‌های شدید موسمی، سیل و رانش زمین در دو هفته اخیر در هند نزدیک به ۶۰۰ نفر در این کشور جان باخته، صدها هزار خانه ویران شده و میلیون‌ها نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : ماه‌های ژوئیه و اوت در هند موسم بارندگی‌های شدید هستند و این بارندگی‌ها امسال منجر به ویرانی‌ها و وقوع سیلاب‌های بسیاری در مناطق مختلفی از سراسر هند از جمله برخی از نقاط دهلی و شهر "نویدا" شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش‌های محلی بیشترین آسیب‌ها به ایالت جنوب غربی "مهاراشترا" وارد شده که تا کنون شاهد کشته شدن ۱۴۰ تن بوده است.
همچنین تعداد قربانیان ایالت جنوبی کرالا ۱۲۶ تن، ایالت شرقی بنگال غربی ۱۱۶ تن، ایالت شمالی اوتارپرادش ۷۰ تن، ایالت غربی گجرات ۵۲ تن و ایالت شمال شرقی آسام ۳۴ تن گزارش شده است.
همچنین دولت هند به منظور انجام عملیات امداد و نجات در شش ایالت سیل زده ۴۳ تیم از نیروهای واکنش به فجایای ملی (NDRF) را اعزام کرده که هر تیم متشکل از دستکم ۴۵ نیرو است.
به گزارش ایسنا، علاوه بر کشته شدن ۶۰۰ تن، سیلاب‌ها منجر به تلف شدن بسیاری از گله‌های احشام و زیر آب رفتن و ویرانی هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی شده است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، رودخانه "یامونا" که از میان بخش‌هایی از دهلی عبور می‌کند نیز با وضعیت هشدار رو به رو شده و دولت تمرکز خود را برای مقاله با سیل زدگی و ویرانی مناطق اطراف این رودخانه در صورت افزایش سطح آب رودخانه و وقوع سیل گذاشته است.
کد خبر: ۵۳۶۹۲۴ تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هند سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات