Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی طلوعی در رابطه با عملکرد بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی‌ الکامپ، بعد از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد. هر ساله برگزاری این نمایشگاه فرصتی است برای اینکه شرکت‌های فعال در عرصه کامپیوتر، ارتباطات، فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک ضمن عرضه محصولات خود، بتوانند سطح پیشرفت و موانع کار خود را محک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تفاوت‌های این دوره از الکامپ با ادوار گذشته، حضور کمتر شرکت‌های خارجی در آن بود. در این دوره ما شاهد حضور کمرنگ‌تر شرکت‌های حوزه فناوری و ارتباطات از خارج کشور بود که امیدواریم در سال های آینده این موضوع بهبود یابد.

علی طلوعی، مدیر اجرائی نمایشگاه و رئیس هیئت مدیره شرکت برگزارکننده نمایشگاه در توضیح جزئیات الکامپ امسال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در الکامپ امسال شاهد حضور بیش از 870 شرکت داخلی و خارجی در مساحتی به اندازه 28500 مترمربع و در 15 سالن نمایشگاهی بودیم. از ویژگی‌های مهم الکامپ 24 این بود که شاهد حضور پررنگ و موثر شرکت‌های کسب‌وکار نوپا که به عنوان استارت‌آپ معروف شده‌اند در سه سالن به مساحت 7000 متر از کل 28000 متر بودیم. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای حمایت از این کسب‌وکارها در سه سطح غرفه‌های اقتصادی، پایه و غرفه‌های عادی را در اختیارشان قرارداد.

وی ادامه داد: پربازدیدترین سالن‌های الکامپ امسال مربوط به همین غرفه‌ی استارت‌آپ‌ها بود، در کنار بحث استارت‌آپ‌ها ما موضوع الکامپ‌تاکس را داشتیم که در آن سخنرانی‌های فنی-تخصصی در حوزه‌های مرتبط با فناوری ارتباطات و اطلاعات را داشتیم. بحث دیگری که سعی کردیم با تمرکز بالاتری به آن بپردازیم، موضوع الکامپ ترندز بود. الکامپ ترندز موضوعات مرتبط با هوش‌مصنوعی، بیگ دیتا، بلاک‌چین، ارز‌های رمز‌نگاری‌شده را ارائه می‌کرد. همانطور که بیشترین فضای نمایشگاه را شرکت‌های کسب‌وکار فراگرفته بودند، ما سعی داریم در سال‌های آینده نیز همین پیشرفت را در بحث الکامپ ترنز مشاهده کنیم. در بخش اصلی الکامپ نیز شرکت های بزرگی در حوزه های مختلف مانند شبکه، امنیت، شرکت های نرم‌افزاری، پرداخت الکترونیکی، ماشین‌های اداری، دستگاه‌های حضوروغیاب حضور داشتند که آخرین دستاوردها و خدمات خود را به نمایش‌گذاشتند.

مدیر اجرائی نمایشگاه در رابطه با میزان استقبال مردم از الکامپ امسال، ابراز داشت: حجم استقبال مردم از نمایشگاه و غرفه‌ها به گونه‌ای بود که بعضاً بعضی از غرفه‌داران‌ ما را کلافه می‌کرد. استقبال مردم از روزهای دوم وسوم به بعد به شدت افزایش یافت، به گونه‌ای که هم ما به عنوان دستگاه اجرایی و هم غرفه‌داران، راضی هستیم. من آمار دقیق از میزان بازدید مردم ندارم، چون ورود مردم به طور دقیق در درب‌ها ثبت نمی‌شود اما بر اساس بلیط‌های فروخته شده، چیزی بیش از یک میلیون نفر از الکامپ امسال بازدیدکردند.

طلوعی در خصوص وجود نقص‌های احتمالی در نمایشگاه که ناشی از عدم همکاری دستگاه‌های حاکمیتی باشد، گفت: نقص‌ و یا کم‌کاری خاصی از جانب دستگاه های‌دولتی امسال وجود نداشت اما آن چیزی که در تمام نمایشگاه‌های بزرگ دنیا نیز وجود دارد، مربوط به فضای پارکینگ‌ها است. این حجم پارکینگ نمایشگاه، پاسخگوی شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران نبود. انتظاری که ما داشتیم این بود که در طی این سال‌ها شهرداری فکری بابت این موضوع کند و این که ایستگاه مترو در فضای‌داخلی نمایشگاه نیز وجود داشته باشد.

وی در رابطه با اختمال انتقال نمایشگاه به مجموعه شهر آفتاب در سال آینده، اظهار داشت: موضوع شهر آفتاب و انتقال نمایشگاه در حوزه‌ کاری من نیست؛ این ماجرا به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مربوط می‌شود. فضای مفید نمایشگاهی در آنجا تنها حدود 12500 متر وجود دارد که برای نمایشگاه‌‌های بزرگی مانند الکامپ اصلاً کافی نیست؛ البته منظور از فضای مفید همان سالن‌های اصلی نمایشگاه است و فضاهایی که با چادرهای موقت ایجاد می‌شود مدنظر نیست. این در حالی است که نمایشگاه بین‌المللی فعلی حدود 40هزار متر مربع فضای مفید سرپوشیده و 40هزار مترمربع نیز فضای باز  نمایشگاهی دارد و این تا حدودی پاسخگوی نمایشگاه‌های بزرگ مانند الکامپ است. اگر این زیرساخت‌ها به درستی در شهر آفتاب ایجاد شود، حتماً هم برگزارکننده‌ها و هم شرکت سهامی نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنند که نمایشگاه‌ها منتقل شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات معاونت علمی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است

رئیس پلیس راهور استان قم گفت:یکی از معضلات استان قم کمبود پارکینگ است، و این موضوع علاوه بر شهروندان موجب آزار مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ غلامرضا صدفی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: پلیس راهور در دو بخش خدماتی و عملیاتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 46 درصد افزایش خدمات داشتیم، افزود: به 107 هزار نفر در حوزه صدور گواهینامه خدمات دادیم.

رئیس پلیس راهور استان قم بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که گواهینامه ندارند، وسیله نقلیه خود را بیمه نیز نمی‌کنند که در همین راستا طرح صدور آسان گواهینامه را اجرا کردیم که در قالب این طرح سال گذشته توانستیم 11 هزار و 500 راکب موتور سیکلت را گواهینامه دهیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق در رشد بیمه نیز اثرگذار بود، عنوان کرد: 250 هزار موتورسیکلت در استان قم وجود دارد که متاسفانه حوادث متعددی را خلق می‌کنند.

صدفی افزود: راکبان موتورسیکلت سال گذشته 42 درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند که این آمار نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه شماره گذاری افزایش خدمات را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: استان قم در عرصه رضایت مندی نیز توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه در سطح شهر قم اقدامات خوبی توسط شهرداری درحال رقم خوردن است، تصریح کرد: ازجمله این اقدامات می‌توان به هوشمند کردن تقاطع‌ها و نصب دوربین‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان قم کمبود پارکینگ است، گفت: این موضوع علاوه بر شهروندان موجب آزار مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) شده است.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه در سطح شهر قم پارکینگ‌ها باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرند، گفت: فضاهای مناسبی در سطح شهر قم وجود دارد که می‌تواند به محلی برای استراحت و پارکینگ زائرین تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعمال قانون هر سال نسبت به سال گذشته، افزایش داریم، بیان کرد: در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 20 درصد افزایش برخورد با تخلفات را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه پلیس تلاش خود را برای برخورد با تخلاف انجام می‌دهد، اظهار داشت: در مباحثی مانند استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد تصادفات در داخل شهر قم عدم توجه به جلو است، عنوان کرد: در عرصه فرهنگ‌سازی اقدامات متعددی را دنبال کردیم که یکی از این اقدامات ارائه آموزش به دانش آموزان در مدارس است.

سرهنگ صدفی افزود: در این بخش نیز در سال گذشته توانستیم حدود 12 هزار دانش آموز را آموزش دهیم که به عنوان همیار پلیس فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همچنین آموزش‌هایی در فضای مجازی انجام دادیم، عنوان کرد: افرادی که به صورت مکرر تخلف تجاوز از سرعت غیر مجاز داشته باشند از طریق شماره پلاک شناسایی شده و حتما باید در دوره آموزشی ویژه شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: درخواست داریم که تمام وظیفه فرهنگ سازی بر عهده پلیس نباشد و سایر مجموعه‌ها نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران