Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@03:03:20 GMT

دستگیری هکرهای میلیاردی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۷۹۴۷

دستگیری هکرهای میلیاردی

به گزارش امتداد، کیومرث عزیزی از دستگیری اعضای یک باند هکرهای حرفه‌ای و اعتراف آنان به طراحی ربات‌های جعلی رفع ریپورت اکانت تلگرام و همدم‌یاب و سرقت اطلاعات ۳ هزار و ۸۷۰ حساب بانکی و برداشت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

وی تصریح کرد: چندی پیش در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش اقساطی خودرو

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس مشخص شد شاکی چندی پیش از یک ربات تلگرامی با عنوان رفع ریپورت اکانت تلگرام و ربات همدم‌یاب استفاده کرده و اطلاعات حساب او توسط این ربات به سرقت رفته و بعد از مدتی از حساب این فرد به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

عزیزی با اشاره به آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا و شناسایی باند هکرهای حرفه‌ای اظهار داشت: مشخص شد که اعضای این باند هکری، برای پول‌شویی و فرار از قانون از شگردهای بسیار پیچیده‌ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود استفاده می‌کردند که با ادامه یافتن اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرنخ‌هایی از اعضای این باند به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، چهار نفر اعضای این باند هکری که در دو استان کشور سکونت داشتند، شناسایی و پس از اخذ نیابت از مقام قضائی هر چهار نفر در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفت، از آنان کشف شد. 

فرمانده انتظامی استان افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات ۳ هزار و ۸۷۰ حساب بانکی و مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال که از حساب‌های متعدد افراد برداشت شده بود، کشف شد.

وی با اشاره به تکمیل تحقیقات از متهم و ارجاع پرونده برای برخورد قانونی به مرجع قضائی از شهروندان خواست به هیچ عنوان فریب ترفندهای کلاهبرداری و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: در هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت غیرواقعی و خارج از عرف معمول کذب بوده و کلاهبرداری و برنامه‌ای برای سرقت اطلاعات شهروندان است.

عزیزی بیان داشت: خرید آنلاین از فروشگاه‌های دارای ‌نماد یک ضرورت است و فروشگاه‌های فاقد این نماد و به خصوص کسب و کارهای تبلیغ‌شده در شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌تواند بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی کاربران باشد، لذا کاربران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که به هیچ‌وجه در شبکه‌های اجتماعی خارجی خرید آنلاین انجام ندهند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟

همشهری آنلاین - حوادث: در ژوئیه ۲۰۱۸، پلیس پالم بیچ ایتالیا در جریان تیراندازی جاده‌ای منجر به قتل فردی به نام رمبو کلیولند قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که رمبو یکی از تبهکارن ایتالیا است و از سوی رقبای خود به قتل رسیده است.

بر اساس این اطلاعات پلیس وارد ماجرا شد و تحقیقات خود را آغاز کرد. پلیس پالم بیچ که گروه‌های مافیایی را برای کشف این معما هدف قرار داده بود، به دنبال کشف راز این قتل و شناسایی قاتل یا قاتلان در جریان فعالیت‌ یک گروه تبهکاری به نام «برادمور» در منطقه ساحلی ریویرا قرار گرفت.

پلیس ایتالیا در تحقیقات متوجه شد که این سازمان بیش از یک دهه است در زمینه زورگیری،قتل، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر فعالیت می‌کند و اعضای آن را افراد خشن و خطرناک تشکیل داده اند و فعالیت‌های آنها در ساحل ریویرا، وست پالم بیچ صورت می‌گیرد.

در جریان تحقیقات پلیس مشخص شد این باند مخفوف ارتباط گسترده‌ای با اعضای تهبکاری زندان‌ها و مافیای ایتالیا دارد. به گفته پلیس طرز فکر باندها این است که فکر می‌کنند مالک خیابان هستند و می‌توانند هر گونه اعمال غیر قانونی انجام دهند.

بنابراین تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

پلیس توانست با کمک افراد محلی رد اعضای این باند را در چند منطقه بزند و ۱۱ عضو این باند را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کند.

روز سه‌شنبه، ۲۳ آوریل ۲۰۲۴، کاپیتان لارنس پستون از دفتر کلانتر شهرستان پالم اعلام کرد یازده نفر از اعضای این باند بازداشت شدند.

کاپیتان لارنس گفت: ما توانستیم اعضای برخی از خشن ترین افراد را در این شهر دستگیر کنیم و همچنان به دنبال فرد دوازدهم هستیم اما نام او را اعلام نکرد.

کد خبر 846995 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دستگیری حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟