Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش صادرات کالا در استان سمنان در دستور کار است گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بالغ‌بر ۱۱۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵۴ میلیون دلار از استان سمنان صادر شد. ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حشمت‌الله عسگری صبح امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: توسعه صادرات نقش مهمی در افزایش نرخ اشتغال و رونق اقتصاد استان ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه صنعت دارد اذعان کرد: افزایش میزان صادرات کالاهای تولیدی در استان سمنان نباید در اولویت تمام تولیدکنندگان استان و صادرکنندگان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون بالغ‌بر 117 هزار تن کالا از استان سمنان به سایر کشور های خارجی صادرشده است افزود: در حال حاضر 32 کشور از سراسر جهان با استان سمنان در حوزه صادرات کالا در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی بالغ‌بر 54 میلیون و 704 هزار دلار است اذعان کرد: هیدروکربن سبک، پودر لباس‌شویی، کولرآبی، سرب تصفیه نشده، سود سوزآور، قاشق و چنگال یک‌بارمصرف از کالاهای مهم صادراتی استان سمنان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با تأکید بر اینکه ارتقای سطح کیفی محصولات در راستای توسعه صادرات استان مؤثر است خاطرنشان کرد: روغن دنده، کابل زمینی، نطفه زنده، سدیم آوریل سولفات، کرک بزی، اجزا و قطعات از فولاد یا آهن از دیگر کالاهایی است که از این استان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان در راستای رونق تولید و برند سازی محصولات تولیدی این استان از برنامه‌های مهم دولت در این راستا است اضافه کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در بخش‌های مختلف این استان برای تحقق اهداف دولت در راستای افزایش میزان صادرات وجود دارد.

عسگری با تأکید بر اینکه جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد در اولویت قرار دارد تصریح کرد: در این مدت بالغ‌بر 6 هزار و 340 تن کالا به ارزش 13 میلیون و 773 هزار دلار از این گمرک ترخیص شده است.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا نیز در دستور کار مسئولان مرتب با این امر قرار گیرد ابراز داشت: عمده‌ترین کـــالاهای وارداتی شامل ماشین‌آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن‌ها، مواد اولیه شرکت‌های تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه کالاهای وارداتی از 16 کشور مختلف به این استان می‌رسد تصریح کرد: میانگین ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی 2 هزار و 172 دلار است.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید