Web Analytics Made Easy - Statcounter



مسعود خیاط زاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی آبادان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ضمن دعوت از هیات های تجاری خارجی، هیات های تجاری منطقه را به کشورهای دیگر اعزام کردیم تا بستر سازی برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

وی افزود: در یک سال اخیر با تعاملی که شرکت های خارجی با اتاق بازرگانی آبادان داشتند میزان صادرات روند افزایشی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان با اشاره به صادرات خرمای آبادان به سایر کشورها گفت: کشورهایی مانند هند، انگلستان و کشورهای حوزه خلیج فارس با خرید خرمای آبادان ضمن ایجاد اشتغال میزان سودهی کشاورزان منطقه را افزایش داد.

خیاط زاده خبر از نصب دستگاه ایکس ری در مرز شلمچه خبر داد و تصریح کرد: با نصب این دستگاه میزان تخلفات صادراتی در این مرز کاهش می یابد.

وی افزود: با کاهش میزان صادارت از مرز چذابه امیدوار به افزایش میزان صادرات از مرز شلمچه هستیم و شرایط برای این امر مهیا می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان با اشاره به سواستفاده گران دلالان ارزی از بالا رفتن دلار در منطقه گفت: متاسفانه نوسانات ارزی باعث تعطیل شدن صرافی ها در منطقه شد ولی با تزریق بسته اقتصادی و بازگشایی صرافی ها این مشکل برطرف خواهد شد.

خیاط زاده با اشاره به تعطیل شدن شرکت هواپیمایی ایر عربیا در اصفهان گفت: این شرکت به بهانه نبود مسافر فعالیت های خود در اصفهان را متوقف کرد ولی ما با تفاهم نامه ای که با سازمان منطقه آزاد اروند خواهیم داشت قسمتی از خسارت این شرکت را جبران می کنیم تا مانع متوقف شدن فعالیت آنها در این منطقه شویم.

خیاط زاده حذف روادید برای تردد اتباع خارجه به منطقه آزاد اروند را یک فرصت اقتصادی عنوان کرد و گفت: ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند مهمترین اتفاق در سال ۹۶ است زیرا در بحث های اقتصادی و گردشگری رونق را در منطقه افزایش خواهد داد.

وی افزود:گردشگری زودبازده ترین صنعت در کشور بخصوص در منطقه آزاد اروند به شمار می رود زیرا ایجاد اشتغال سریع، گردش پول و رونق اقتصادی را بهمراه دارد و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه این صنعت برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایرنا نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان به مناسبت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد .

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صرافی صادارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند