Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:44:42 GMT

رونمایی از کتاب یک آزاده در سالروز ورودش به ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۵۳۸

رونمایی از کتاب یک آزاده در سالروز ورودش به ایران

کتاب « چه کسی لباس مرا پوشید؟» مجموعه خاطرات محسن فلاح اول شهریور در برنامه شب خاطره در حوزه هنری رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، کتاب "چه کسی لباس مرا پوشید؟" نوشته محبوبه شمشیرگرها اول شهریور ساعت ۱۷ در تالار اندیشه حوزه هنری رونمایی می شود. این اثر که مجموعه خاطرات دوران جنگ و اسارت آزاده گرامی محسن فلاح است  از آثار جدید منتشر شده دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کتاب هم‌زمان با دویست‌ و نود و چهارمین برنامه شب خاطره که به موضوع آزادگان می‌پردازد، رونمایی خواهد شد. این دوره از برنامه شب خاطره حوزه هنری به همت دفتر شب خاطره و همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری و شب خاطره اداره کل امور استان‌ها و مجلس برگزار می شود.

 

نکته جالب  این است که سالروز ورود آزاده سرافراز محسن فلاح به میهن، اول شهریور 69 در کتاب قید شده که با رونمایی کتابش در اول شهریور 1397 مقارن شده است. این کتاب مشتمل بر 573 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

شمشیرگرها، نویسنده کتاب " چه کسی لباس مرا پوشید؟"  معتقد است که پرداختن به مسائل اسرای ایرانی در عراق و کارهای فرهنگی و جمعی که آن‌جا انجام می‌شد، این کتاب را به یک دایره‌المعارف فرهنگ اسرای ایرانی تبدیل کرده که فلاح به خوبی از پس روایت آن برآمده است.

 

کتاب "چه کسی لباس مرا پوشید" روایت اسارت سرباز ایرانی و شهادت فردی دیگر با لباس وی و برگشتن او پس از حدود هشت سال به آغوش خانواده و در سوی دیگر داستان برگزاری مراسم ختم و خاکسپاری برای شهیدی است که لباس محسن فلاح را پوشیده بود.

 

در بخشی از کتاب" چه کسی لباس مرا پوشید؟"  می‌خوانیم: خودم را به زور و با آخرین توانی که در بدن داشتم، کم کم، پیراهن را از تنم درآوردم و به کناری انداختم. غافل از این که در این لباس چه روزگاری را برای من و خانواده ام و از ما مهم‌تر، چه سرنوشتی را برای یکی دیگر از رزمنده‌ها و خانواده او رقم خواهد زد! شاید اگر در آن لحظات گوشه‌ای از ماجرای بعدی به ذهنم خطور می‌کرد، هرگز حاضر نمی‌شدم حتی دکمه‌ای از آن را هم باز کنم. اما فارغ از این افکار، لباس را درآوردم و به خاک‌های داغ دشت عباس سپردم.

 

به گفته شمشیرگرها، محسن فلاح با شروع درگیری در غرب کشور و حتی قبل از آغاز رسمی حمله رژیم بعث عراق به مرزهای وطن به سوی مناطق نا امن می‌شتابد و پس از مدتی حضور در جبهه و مبازه، در چهارم فروردین 1361، در منطقه عملیاتی فتح المبین، به اسارت درمی‌آید. سرانجام پس از تحمل هشت سال و چهار ماه و بیست و نه روز رنج در اسارت‌کده‌های عراق، در اول شهریور 1369 به آغوش ایران بازگشت.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس عزت الله انتظامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نان آمریکا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اردبیل شیراز روزنامه های ورزشی فوتبال ایران حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هشتم ماه ثور یا اردیبهشت ۱۳۷۱؛ مردم افغانستان؛ با مشارکت همه اقوام این کشور توانستند به اشغالگری کمونیست‌ها پایان دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • خاطره خنده‌دار غفوریان از اشتباه گرفتنش با اکبر عبدی! (فیلم)
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران