Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با آیت‌الله عبادی مواردی از جمله بحران کارگری در استان مطرح شد و درباره نگرانی از تعدیل نیرو در کارگاه‌های تولیدی استان مواردی از سوی مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح شد. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  یکی از اقشار زحمتکش در جامعه قشر کارگر است که این روزها با توجه به شرایط اقتصادی موجود دچار مشکلاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگرانی که معوقات بالای 10 ماهه داشته و کارگرانی که تعدیل شدند این روزها به گفته خودشان صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد و کسی آنها را نمی‌بیند و با وجود همه این مشکلات روز را به شب سپری می‌کنند.

بحران کارگری در خراسان جنوبی

امروز به مناسبت هفته تعاون مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی با آیت‌الله عبادی دیدار داشت که در ابتدای دیدار مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با ارائه گزارشی وضعیت کارگری را در استان بحرانی دانست.

محمد خضری اظهار داشت: در حال حاضر اشتغال موجود در کشور و استان خراسان جنوبی وضعیت خوبی نداشته و بحران کارگری در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگ جامعه است افزود: مسئولان در استان خراسان جنوبی باید توجه بیشتری به قشر کارگر داشته باشند و از حق آنها دفاع کنند.

مهمترین رکن توسعه و اشتغال در کشور بخش تعاون است

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: مهمترین رکن توسعه و اشتغال در کشور بخش تعاون است چون می‌تواند در توزیع ثروت بین مردم نقشی کلیدی داشته باشد و محیط کارگری از محیط‌های بحران‌زا در سطح جامعه است چون مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

خضری افزود: در 5 ماهه نخست امسال 630 کارگر در واحدهای تولیدی استان خراسان جنوبی تعدیل شده و 3 هزار و 60 کارگر حقوق معوق از 10 ماه به پایین دارند و اشتغال در وضعیت کنونی از چالش‌های بزرگ است.

بسیاری از واحدهای تولیدی استان معوقات کارگری 9 تا 10 ماه دارند

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال مهمترین اصل آن حفظ اشتغال موجود است و همه باید در این راستا همکاری داشته باشند و تعدیل کارگری و عدم پرداخت معوقات آنها بحران ایجاد کرده و بسیاری از واحدهای تولیدی معوقات کارگری داشته و کارگران 9 تا 10 ماه حقوق دریافت نکرده که باید برای این امر تدابیر ویژه و سریع اندیشیده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در مدت 5 ماهه نخست امسال 34 شرکت تعاونی در سطح خراسان جنوبی تشکیل شده  و در حال حاضر 51 درصد شرکت‌های تعاونی استان در بخش خدمات، 30 درصد در بخش صنعت و 17 درصد در بخش کشاورزی فعال است.

10 درصد اشتغال کشور را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند

رکنی با اشاره به معوقات کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان خراسان جنوبی افزود: در قالب برگزاری جلسات کمیسیون کار و کارگری برای کارخانه سیمان باقران مقرر شده براساس جدول زمان‌بندی تا پایان سال معوقات کارگران پرداخت شود و در بازدید از کارخانه کاشی نیلوفر نیز تاکنون چندبار علی‌الحساب پرداختی به کارگران انجام شده است.

وی بیان کرد: 10 درصد اشتغال کشور را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند که در حال حاضر یک هزار و 53 تعاونی در بخش‌های مختلف استان با سرمایه 35 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 10 هزار نفر فعال بوده که در مجموع 447 هزار و 98 نفر در این تعاونی‌‌ها عضویت دارند.

ابلاغ 133 میلیارد تومان اعتبار اشتغال پایدار روستایی به خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: تاکنون 133 میلیارد تومان اعتبار در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به خراسان جنوبی ابلاغ شده که 6 هزار و 324 طرح در قالب یک هزار و 923 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده و 2 هزار و 30 طرح با مبلغ 650 میلیارد تومان به بانک‌های عامل در استان معرفی شدند.

رکنی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی 2 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.


آخوندی افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.


وی گفت: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری افزود: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.


آخوندی افزود: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.


وی گفت: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب