Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، دور اول نامزدهای جایزه رنودو که در کنار گنکور از مهم‌ترین جوایز ادبی فرانسه است معرفی شد و در این میان تنها ۳ نامزد مشترک وجود دارد.

فهرستی متشکل از اسامی ۱۷ کتاب و نویسندگاننشان آغازگر رقابت رنودو ۲۰۱۸ شد. در این میان ۵ کتاب از انتشارات گالیمار و ۳ کتاب از انتشارات گراسه جای دارند که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنودو از میان این ۱۷ کتاب در دو نوبت به فهرست نهایی خود می‌رسد و در نهایت برنده نهایی جایزه روز ۶ نوامبر و چند دقیقه پس از اعلام نام برنده جایزه گنکور معرفی می‌شود.

۷ سپتامبر اولین دور نامزدها از میان این فهرست ۱۷ نفره اعلام می شود.

۱۷ رمان امسال عبارتند از:

«ایده بزرگ» از آنتون بِرابر

«کاپیتان» نوشته آدرین بوسک

«زندگی واقعی» نوشته آدلین دیودونه

«برادر روح» نوشته دیوید دیوپ

«دوران مظنون‌ها» نوشته ژیل مارتین-شوفیه

«فرانسواز، پرتره یک غایب» نوشته  میشل فریه

«فدریکا بِر» نوشته مارک گرینه

«جاه طلبانه و بلندپروازانه» نوشته استفانی هوفمن

«میدی» نوشته کلوئه کورمن

«گروه فرانسوی» نوشته مارکو کسکاس

«بال بال زدن» نوشته فیلیپ لانسون

«نقشه» نوشته والری مانتو

«آبی که می‌گذرد» نوشته فرانک موبرت

«دوره طلایی» نوشته دین مازلوم

«جدا شدن از گروه قاتلان» نوشته پی‌یر نوت

«این کشوری زیباست» نوشته جنیفر ریشارد

«اسم تو ماریا اشنایدر بود» نوشته ونسا اشنایدر

این جایزه ۷ کتاب غیرداستانی را نیز در بخش مقاله به عنوان نامزد انتخاب و معرفی کرده است.

امسال پاتریک بسون ریاست گروه داوری را برعهده دارد و فردریک بایگبدر، دومینیک بونا، ژرژ-اولیور شاتورناد، ژروم گارسین، لویی گاردل، فرانتس-اولیور ژیسبر، کریستین ژودیسیلی، ژان-ماری گوستاو لو کلزیو(برنده نوبل ادبیات) و ژان-نوئل پانکراتسی اعضای داوری آن را تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که جایزه گنکور نیز با معرفی ۱۵ نامزد دور رقابت امسال خود را آغاز کرد. نامزدهای این دوره گنکور عبارتند از:

«واقعیت از دهان اسب بیرون می‌آید» نوشته مریم الاوی، «اندکی بدبختی» نوشته اینس بیارد، «وقتی خدا تفننی بوکس‌ بازی می‌کرد» نوشته گی بولی، «این قصه سارا است» نوشته پولین دلابوری،  «شورش» نوشته کلارا دوپاند موند، «هفده سال» نوشته اریک فوتورینو، «اربابان و برده‌ها» نوشته پل گراویاک، «بچه‌هایشان بعد از آن‌ها» نوشته نیکولا متیو، «انجیل بر مبنای یوری» نوشته توبی نتان، « ۸۰ثانیه» نوشته دانیل پیکولی، «زمستان نارضایتی» نوشته توماس روردی، «هتل والدهایم» نوشته فرانسوا ولژو

«زندگی واقعی» نوشته ادلین دیودونه،«برادر روح» نوشته داوید دیوپ،«دوران مظنون‌ها» نوشته ژیل مارتین شوفیه سه نامزد دیگر گنکور هستند که نامشان در فهرست رنودو نیز وجود دارد.

توضیح این که رنودو از سال ۱۹۲۶ به موازات کنکور و با این اصل ایجاد شد که هرگز به برنده گنکور جایزه ندهد.

کد خبر 4399450

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه ادبی جایزه گنکور فرانسه مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه بازار نشر ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات کودک و نوجوان گردشگری وزارت ارشاد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد عباس صالحی انقلاب اسلامی ایران موزه دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرهاد قلی‌زاده گفت: مسابقات والیبال ساحلی با حضور ۲۱ تیم در دو رده نوجوانان و بزرگسالان به میزبانی زمین‌های ساحلی شهربازی بجنورد برگزار شد.
در این مسابقات تیم‌هایی از مازندران و گلستان و خراسان رضوی هم حضور داشتند.
وی افزود: بعد از ۴۰ دیدار، در رده سنی نوجوانان تیم دانش و توپ قهرمان شد، تیم سم سم شیروان نائب قهرمان و تیم‌های کالای ورزشی فیفا و تابلوسازی نوین به صورت مشترک جایگاه سوم را کسب کردند.
قلی زاده گفت: در رده سنی آزاد تیم ادویه بیژه شیروان مقام اول، تیم لوازم ورزشی خطیب مقام دوم و تیم‌های شرکت نیکان و بوبک باقری جایگاه سوم مشترک را کسب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند