Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
وزیر کشور درباره تکلیف شهرداران بازنشسته در قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: حقوقدانان به گونه‌ای این قانون را تفسیر کرده‌اند که شامل شهرداران نمی‌شود، ولی اگر ما مجبور شویم در این زمینه به مجلس استفساریه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که از نظر وزارت کشور شهرداران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند، اظهارکرد: شبهات و برداشت‌های متفاوتی از متن این قانون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس در زمان تصویب این قانون اشاره کرد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود، اما حقوقدانان یا شورا در تفسیر این قانون نوعی برداشت دارند که شامل شهرداران نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: ما اگر مجبور شویم به مجلس استفساریه می‌دهیم تا آن‌ها جواب ما را بدهند. منتظریم تا تفسیر دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را هم بگیریم و اگر مورد اختلافی بود، از مجلس استفساریه می‌گیریم.

وزیر کشور در ادامه درباره آخرین تمهیدات برای سفر اربعین تصریح کرد: اخیرا سفر به بغداد داشتم و با وزیر کشور عراق دیداری داشته و تفاهمنامه‌ خوبی امضا کردیم. طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد طرف مقابل مسیرهای جدیدی به ما داده و به لحاظ امنیتی نیز کمک بیشتری به ما بکند. یکی از موضوعاتی که هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم در مورد قیمت ارزی است که باید تخصیص داده شود. آن‌ها رقمی پیشنهاد کرده بودند و نظر ما این است که باید این رقم را متعادل‌تر کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر دولت عراق همکاری کند، هنوز جا دارد که مبلغ ویزا پایین بیاید،‌ گفت: در مورد نرخ ارز نیز باید در داخل کشور و در دولت تصمیم‌گیری شود.

وزیر کشور درباره احتمال لغو روادید سفر اربعین اظهارکرد: ما موافق لغو روادید هستیم ولی طرف عراقی موافق نیست.

در همین زمینه: شهرداران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان شامل منصوبان رهبر انقلاب نمی‌شود‎ شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، نیازمند بررسی بیشتر شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد