Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- رسانه های جنوب شرق آسیا در دو روز گذشته به طورگسترده اخبار حمله به مردم و نظامیان در اهواز را بازتاب داده و اعلام کردند گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را پذیرفته است.

به گزارش ایرنا، یک گروه مسلح تروریستی که ظاهراً وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، با پوشیدن لباس نظامیان به مردم و جایگاه مسؤولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی اجتماعی استانداری شمار قربانیان این حادثه را تاکنون 25 تن شهید و 60 زخمی اعلام کرده است.
شبکه تلویزیونی خبر آسیا با انتشار گزارش های متناوب خبری- تصویری در روز یکشنبه از این حادثه تروریستی اعلام کرد رهبر عالی ایران دستور دادند که این حادثه تروریستی مورد پیگیری قرار گرفته، جنایتکاران این حمله دستگیر و آنها به دست عدالت سپرده شوند.
تارنمای منطقه ای تودی آنلاین نیز امروز با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت: رهبر عالی ایران کشورهای متحد آمریکا در منطقه خلیج فارس را در مورد این حمله تروریستی مسئول دانستند.
رسانه سنگاپوری در ادامه نوشت: این حمله تروریستی تنش ها میان ایران و عربستان سعودی و متحدان عربی اش که به همراه آمریکا سعی در مقابله با ایران در جهان دارند، افزایش خواهد داد.
نیواستریت تایمز نیز روز گذشته و امروز با انتشار دو گزارش دراین زمینه با اعلام اینکه حمله تروریستی ایران تعداد زیادی کشته برجای گذاشت که اکثر آنها از اعضای سپاه پاسداران بودند، نوشت: تهران در پاسخ به این اقدام تروریستی دیپلمات های سه کشور اروپایی را در رابطه با حمله تروریست ها که روز شنبه در اهواز و در نزدیکی مرز عراق انجام شد، فراخوانده است.
رسانه مالزیایی نوشت: وزارت امورخارجه ایران با احضار سفیران دانمارک، هلند و کاردار انگلیس اعتراض شدید این کشور در موضوع حمله تروریستی اهواز را به آن ها اعلام کرد.
این رسانه فعال منطقه ای در جنوب شرق آسیا نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
نیواستریت تایمز افزود: ایران پس از حمله تروریستی به مردم و نظامیان در اهواز حامیان آمریکا در منطقه را مورد خطاب و سرزنش قرار داد.
فری مالزی تودی، مالزی سان، برونئوپست، استریت تایمز، شبکه خبری ای بی سی استرالیا از دیگر رسانه های آسیا و اقیانوسیه نیز در دو روز گذشته گزارش های مشابه جداگانه ای دراین زمینه منتشر کرده اند.
آساق**1599 *شبس*1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اهواز رسانه هاي جنوب شرق آسيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۳۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد.

به گزارش فارس، اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل و رئیس حزب «صهیونیسم دینی» از موافقان حمله به جنوب غزه گفت: «موافقت با طرح مصر، یک جور تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صد‌ها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ که با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفتگو می‌کرد، در ادامه گفت طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل «مستقیما خطری موجودیتی» به حساب می‌آید.

او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطین در آن اسکان دارند.

اسرائیل که طی ۶ ماه گذشته نتوانسته هدف اعلامی خود -نابودی حماس- را محقق کند، به ادعای حضور نیرو‌های حماس در رفح قصد دارد به این منطقه پرجمعیت حمله کند.

مقامات فلسطینی می‌گویند تل‌آویو با این حمله قصد کوچ اجباری فلسطینیان به کشور مصر را دارد.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان