Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@03:50:47 GMT

نحوه شهادت «علی» در برابر عظمت روح او هیچ است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۳۴۷۲

نحوه شهادت «علی» در برابر عظمت روح او هیچ است

به گزارش ایکنا از گیلان، فریده هاشمی، همسر سرلشکر شهید سید علی اقبالی امروز، 3 مهر در همایش «همسفران افلاکی سرزمین گیل» که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز 38 سال و 4 روز است که از رفتن «علی» می گذرد، اظهار کرد: 31 شهریور سال 59 آخرین خداحافظی ما با شهید اقبالی بود. او ما را ترک کرد و به دنبال اهداف مقدسش راهی جبهه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته ابتدا همسر اسیر بودم و سپس همسر مفقودالاثر شدم، تصریح کرد: در سال هایی که فکر می کردم علی اسیر عراقی هاست، همراه با خانواده هایی که چشم انتظار عزیزان در اسارت خود بودند، شده، چشم انتظاری کشیدم، اما بعد از بازگشت آزادگان، برزخ مفقودالاثری علی برای من شروع شد.

هاشمی، با اشاره به شنیدن خبر شهادت همسرش در سال 81، خاطرنشان کرد: تا آن زمان امید به بازگشت علی داشتم، اما بعد از 22 سال صبر کردن در شهادت همسرم را آغاز کردم.

همسر شهید اقبالی، با بیان اینکه صدام همسرم را به وجیع ترین وضع به شهادت رساند، گفت: دوست دارم از علی به عنوان یک قهرمان صحبت شود، زیرا او انسانی شجاع و با شهامت بود و نحوه شهادتش در برابر بزرگی و عظمت روحی او هیچ است.

وی شهید اقبالی را جزو نوابغ نیروی هوایی دنیا دانست و عنوان کرد: شهید اقبالی چه از نظر تاکتیک جنگی و عملیاتی و چه از نظر اخلاق و انسانیت برترین بود و دوره خلبانی را در کمترین زمان ممکن و با نمره 100 در آمریکا گذراند.

هاشمی، با بیان اینکه فرزند شهید را آنگونه که دوست داشت پرورش دادم و هم برایش مادر بودم و هم پدر، تاکید کرد: با توکل به خدا امروز به جایی رسیدم که احساس رضایت می کنم، زیرا توقعی که علی از من به عنوان همسر یک سرباز داشت را با صبر و استقامت و مقاومت و پایداری برآورده کردم.

همسر شهید اقبالی، از ایشان به عنوان یل گیلان و شیرمرد رودبار یاد کرد و متذکر شد: علی هم برای پدر و مادرش فرزند خوبی بود و هم برای همسر و فرزندش بهترین بود. امروز علی قهرمان قلب های ملت ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود