Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: برابر با زمانبندی اعلام شده از سوی کمیته اسکان و تغذیه، امروز استقرار مواکب واجب که باید مستقر می‌شدند، شروع شده است.

به گزارش رکنا، شهریار حیدری درباره جزئیات ثبت نام مراسم اربعین گفت: ثبت نام‌ها در جریان است. اطلاعات ثبت نامی‌ها در سامانه سماح با صدور روادید تطابق داشته و هیچ فاصله بین ثبت نام درسامانه سماح و گرفتن روادید از دفاتر موقت و کنسولگری‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران در کمتر از ۲۴ ساعت روادید خود را دریافت می‌کنند. طبق برنامه ریزی‌های قبلی ستاد اربعین دفاتر موقت به شیوه درخواستی ما استقرار یافته و خوشبختانه اکنون نیز با هیچ گونه مشکلی رو به رو نیستیم.

میزان: تعداد ثبت نامی‌های در سامانه سماح به چه میزان رسیده است؟

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه گفت: ثبت نامی‌های مراسم اربعین در سامانه سماح به ۲۱۰ هزار نفر افزایش یافته است. برای دریافت روادید و سایر هزینه‌های آن مثل بیمه، خدمات بهداشت و درمان، هزینه‌های دفاتر حج و زیارت و روادید برای کلیه سفر‌های زمینی، هوایی و دریایی مجموع هزینه ۳۷۱ هزار ۸۸۰ تومان تعیین شده است.

میزان: مواکب از چه زمان مستقر می‌شوند؟

حیدری اظهار داشت: روادید به صورت انفردای برای ایرانی‌ها صادر می‌شود و کاروان‌های گروهی بسته به انتخاب خود افراد دارد. مدیرت مواکب مربوط به کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی است و برابر با زمان بندی اعلام شده از سوی این کمیته امروز استقرار مواکب واجب که باید مستقر می‌شدند شروع شده است. برابر برنامه زمان بندی شده عتبات و عالیات از دیروز روادید این مواکب صادر شده و در اختیار این عزیزان قرار گرفته و نیاز‌های این افراد تامین و در حال انتقال است. مواکب در عراق به مرور زمان در یک فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه مستقر می‌شوند و استقرار مواکب بستگی به مسیر‌های تعیین شده دارد.

میزان: چه تعداد روادید تاکنون صادر شده است؟

از ۱۵ مهر که صدور روادید آغاز شده ، این روند بدون وقفه ادامه دارد.

میزان: مشکل ۲ دفتر صدور روادید و کند عمل کردن این دو مرکز چه چیزی بود؟ این مشکل رفع شده است یا خیر؟

حیدری درباره موضوعات مورد گفت و گوی ستاد اربعین با طرف عراقی گفت: از زمان شروع صدور روادید از ۲۴ دفتر ۲۲ دفتر به صورت روان شروع به فعالیت کرده اند و فعالیت دو دفتر دیگر برای صدور روادید کمی کند عمل می‌کردند و برای فعالیت خوب دو دفتر دیگر نیاز به گفت گو و هماهنگی بیشتر بود که با طرف عراقی صحبت‌هایی شد که این دو نیز به فعالیت خود سرعت بخشیده اند.

وی در توضیح بیشتر مشکل به وجود آمده در فعالیت دو دفتر صدور روادید گفت: این دو دفتر فقط کمی کند فعالیت می‌کردند که با مذاکرات طرف عراقی حل شد.

میزان: موضوع مذاکرات ستاد اربعین با طرف عراقی چیست؟

دبیر ستاد اربعین درباره موضوعات مورد بحث با طرف عراقی گفت: این مذاکرات حول چهار محور بانکی، مخابرات، حمل و نقل و بهداشت و درمان بوده و مذاکرات به شکل موفقیت آمیز و در چارچوب موافقت نامه بوده و این جلسات صرفا برای هماهنگی‌ صورت می‌گیرد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حمله تروریستی اهواز موفقیت تغذیه شیوه دفتر جزئیات اربعین عکس زن مرد دختر مرگ قتل روزنامه نگار تجاوز فیلم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران

کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران رأی متخلفان دیدار اتحاد ستارگان و آرمان آفرینان را اعلام کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت فوتبال استان تهران، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم‌های اتحاد ستارگان و آرمان آفرینان از لیگ دوی فوتبال تهران و ضرب و شتم داور مسابقه و عوامل برگزاری، کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران به دستور سید میرشاد ماجدی به طور ویژه تشکیل جلسه داد و در نهایت این نشست منجر به صدور حکم موقت علیه خاطیان این مسابقه شد. قرار است بعد از بررسی‌های دقیق آرای قطعی انضباطی متخلفان اعلام شود.

متن دستور موقت هیئت فوتبال استان تهران به شرح ذیل است:

«در مسابقه مورخ 1403/02/07 بین تیم‌های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده سنی دسته دوم جوانان با عنایت به گزارش مقامات رسمی مسابقه، فیلم و عکس‌های وقایع بازی و سایر ادله و اطلاعات موجود، با توجه به اینکه نامبردگان در ذیل این دستور قضایی از جمله متهمین ارتکاب اقدامات خشونت بار غیرورزشی و مغایر مبانی اخلاقی موضوع تخلفات انضباطی هستند، بدین وسیله در راستای حفظ انضباط و رعایت سلامت ورزشی، مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و موهن در جریان برگزاری مسابقات، صیانت از حقوق و جایگاه مقامات رسمی برگزاری مسابقات از جمله تیم داوری و جلوگیری از پیامدهای ناگوار و جبران‌ناپذیر، مستند به ماده 100 آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، دستور موقت احتیاطی مبنی بر توقف فوری و ممانعت از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همچنین عدم اجازه ورود نامبردگان به ورزشگاه‌ها عجالتاً نسبت به افراد یاد شده تا رسیدگی به اتهامات ایشان و صدور رأی تا اطلاع ثانوی صادر می‌گردد:

1- آقای میثم سهیل‌پور (سرمربی تیم اتحاد ستارگان)
2- آقای میلاد منصوری (سرپرست تیم اتحاد ستارگان)
3-  آقای محمدحسین امیری (بازیکن شماره 66 تیم اتحاد ستارگان)
4- آقای امیرحسین وحیدی (بازیکن شماره 2 تیم اتحاد ستارگان)
5- آقای حسن عبدل علیزاده (سرمربی تیم امید اتحاد ستارگان)

مضافاً به موجب این دستور موقت تیم اتحاد ستارگان مکلف به برگزاری مسابقات آتی خود بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

بدیهی است با تکمیل اطلاعات و انجام تحقیقات مقدماتی، براساس بررسی‌های به عمل آمده در چهارچوب صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاق نسبت به سایر خاطیان نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد و علاوه بر فرآیند رسیدگی به تخلفات انضباطی ارتکابی در خلال این مسابقه و همچنین در حاشیه این بازی، امکان پیگیری، رسیدگی و تعقیب متهمین از طریق مراجع قضایی عمومی و رسمی کشور به قوت خود باقی است.

شایان ذکر می‌باشد در صورت صدور حکم محکومیت، میزان محرومیت ناشی از اجرای دستور موقت در هنگام اجرای رأی محاسبه و از آن کسر خواهد شد. رأی صادره بلافاصله قابل اجرا و در عین حال ظرف دو روز قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف می‌باشد.

 امیرساعد وکیل

رئیس کمیته اخلاق و انضباطی».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا