Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@01:42:38 GMT

یک سفرنامه جذاب از زیارت اربعین

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۲۳۴۳

«درنگی در نجف» هم قلم مناسبی دارد و هم قطع مناسبی. قیمتش هم در این آشفته بازار کتاب، مناسب است. (12000تومان) می ماند طراحی و صفحه آرایی و کتاب سازی اش که اتفاقا از این نظر هم کتاب خوبی از آب در آمده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «درنگی در نجف» یک سفرنامه است؛ به قلم یکی از نویسندگان دفاع مقدس با نام جواد کلاته عربی که سفر دو هفته ای اش به عراق و حضور در جمع زائران اربعین را نوشته و در طول 5 ماه آن را بازنویسی کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاته عربی بنای کارش را بر روایت صادقانه قرار داده و بخش های مختلف کارش را هم در مقدمه کتاب، به خوبی و با جرئیات شرح داده است.

«درنگی در نجف» هم قلم مناسبی دارد و هم قطع مناسبی. قیمتش هم در این آشفته بازار کتاب، مناسب است. (فقط12000 تومان) می ماند طراحی و صفحه آرایی و کتاب سازی اش که اتفاقا از این نظر هم کتاب خوبی از آب در آمده.

عکس های رنگی در لابلای کتاب به کمک پانویس ها آمده و تصویر واضح و قابل باوری را از زیارت اربعین و حاشیه هایش برای مخاطب ساخته است.

بخشی از این کتاب را بخوانیم:

جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴

ساعت از شش گذشته بود که رسیدیم مضیف. شام را گرفتیم و رفتیم بالا. همین که نشستیم سرسفره، سجاد گفت: «زودتر شامتونو بخورید که از امشب باید بریم موکب. غیر از چند نفری که برای کار آشپزخونه انتخاب شدن، بقیه برادرا وسایلشونو بردارن و برن پایین.»

چند ماشین آماده کرده بودند که ما را ببرند موکب. هم زمان با ما که در سوله کار می کردیم، تعداد بیشتری از بچه ها مشغول برپاکردن چادرهای موکب بودند.

موکب در شارع علی بن ابی طالب بود و فاصله زیادی با مضیف نداشت. ده دقیقه با ماشین و بیست تا بیست و پنج دقیقه پیاده راه بود. شارع علی بن ابی طالب علیه السلام درست از مقابل شارع امام صادق در آن سوی میدان النفق شروع می شد و تا چهارراه و پل «ثورة العشرین» ادامه داشت. اگر شارع علی بن ابی طالب را بعد از چهارراه، مستقیم ادامه بدهیم، می خورد به شارع الکوفه و بعد، شهر کوفه. اگر هم از چهارراه به سمت چپ بپیچیم، می رویم سمت کربلا: همان مسیر معروف پیاده روی اربعین.

دو چادر هفتاد متری یک طرف موکب و یک چادر دیگر چند متر آن طرف تر برپا شده بود. فاصله بینشان را هم یک چادر بزرگ دویست متری پر کرده بود. برای اسکان ما دو کانکس بزرگ آورده بودند، هریک از این کانکسها دو قسمت داشت، با ظرفیت ده نفر. من و محمد نبی زاده و حسن غلامی، جابر بیگی و پدرش، مهدی و مجتبی با فردین و رسول رفتیم داخل یکی از کانکس ها. به هرنفرمان یک بالش و دو پتو تحویل دادند. در دو ردیف پنج تایی جایمان را پهن کردیم و کوله و وسایل دیگرمان را هم وسط این دو ردیف چیدیم.

گفتند هرگروه باید برای گرفتن غذا و کارهای دیگر، یک سرگروه داشته باشد. محمد خودش داوطلب شد که سرگروه ما باشد. پتوها را گرفت و پاسپورت هایمان را تحویل داد به آقای قیصری، دستیار حاج علی ابراهیمی. این دو نفر و آقای دیگری به نام محسن رضایی نسب ، جزو همان گروه دو نفره ای بودند که دیشب در مضیف به جمع ما اضافه شدند. از ساعت چهارونیم صبح که از خواب بیدار شده بودم، هنوز ننشسته بودم زمین. خیلی زود خوابم برد. وقت خواب شش نفر شدیم.

همین برش از کتاب می تواند به خوبی نکته سنجی سفرنامه نویس و بیان جزئیات از سوی او را نشان دهد.

علاقمندان برای تهیه کتاب «درنگی در نجف» می توانند با تلفن های 66964069 و 66964071 تماس گرفته و به سوی کتابفروشی های منتخب راهنمایی شوند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم