Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

زمان مناسب جدایی محل خواب کودک از والدین/ چگونه ناخن جویدن در کودکان را درمان کنیم؟
دبیر علمی سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران درباره درمان ناخن جویدن کودکان و جدا کردن محل خواب کودک از والدین توضیحاتی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهی دور چشم را با ماسکی خانگی نسخه پیچ کنید/ محلولی عجیب برای تسکین درد دندان/ به این دلایل با شکم پر نخوابید/ گوشتی که نباید از برنامه غذایی حذف شود
خوابیدن با شکم پر باعث بروز بیماری‌هایی می‌شود که افراد از آن غافل هستند و مشکلات متعددی را برایشان به وجود می‌آورد.

با این غذای جنوبی تناسب اندام خود را حفظ کنید/ چگونه یبوست را ریشه‌کن کنیم؟
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذای محلی را در رفع یبوست و تناسب اندام افراد موثر دانست.

بازار پروبیوتیک‌های ایران در دست تولیدکنندگان داخلی/ عزم شرکت‌های دانش بنیان برای عبور از تحریم‌ها
یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصولات پروبیوتیک شده است و توانسته ۸۰ درصد بازار را در دست بگیرد.

وام سفر پیاده روی اربعین دانشجویی چقدر است؟
بر اساس ابلاغیه وزارت علوم برای میزان کمک هزینه سفر پیاده روی اربعین دانشجویان اعلام شد.

تکلیف تعطیلات زمستانی و توزیع شیر مدارس هنوز مشخص نیست
بطحایی درباره وضعیت توزیع شیر در مدارس و تعطیلی مدارس در فصل زمستان توضیحاتی ارائه کرد.

کشف ۳۰۰ تیم تروریستی/ دشمنان باید از وزارت اطلاعات ایران بترسند
حجت الاسلام علوی گفت: دشمنان باید از وزارت اطلاعات بترسند چرا که تا کنون ۳۰۰ تیم را کشف کرده‌ایم.

گوشت‌های کباب شده با بدن شما چه می‌کند؟
اگر بطور مداوم گوشت قرمز، ماهی یا مرغ کباب شده می‌خورید، باید بدانید ممکن است فشار خون شما بالا رود.

پرداخت هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمت تا هفته آینده/ اولویت پرداخت مطالبات با شرکت داروسازی است
موهبتی گفت: هفته آينده هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان خدمت پرداختی خواهيم داشت، تاکنون بيش از ٥٠ هزار ميليارد تومان به ارائه دهندگان پرداخت شده است.

امشب؛ اعلام نتایج قطعی رشته محل‌های ذخیره پزشکی
نتایج رشته محل‌های ذخیره پزشکی سال ۹۷ دانشگاه آزاد امشب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها