Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی و از دیپلمات های ارشد روسیه معتقد است که ترامپ برای خالی کردن جیب کشورهای عربی، از ایران به عنوان تهدید یاد می کند و دست به سیاه نمایی علیه این کشور می زند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ویاچسلاو ماتوزوف» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ایران برای آمریکا از این جهت اهمیت بالایی دارد که با استفاده از اختلاف خود با این کشور از آن به عنوان یک تهدید برای منطقه یاد می کند و سالانه دهها میلیارد دلار درآمد از این طریق به دست می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند کشور دیگری مثل ایران برای ترساندن اعراب در خاورمیانه پیدا کند، اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از عربستان سعودی باج بیشتری برای دفاع در برابر ایران خواسته است.
این تحلیلگر سیاسی گفت: ترامپ یک تاجر قهار است و فقط به دنبال دریافت پول بیشتری است بنابراین حاضر می شود در هر موردی وجهه بین المللی آمریکا را فدای پول کند.

**کشورهای عربی نباید بیش از این فریب آمریکا را بخورند
رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی با بیان اینکه ایران یک تهدید نیست، اظهار داشت: سران کشورهای عربی نباید بیشتر از این منافع و سرمایه های کشورشان را بر باد دهند.
وی ادامه داد: ایران حتی یک مورد حمله و تجاوز نظامی به کشور دیگر نداشته و تمام ادعاهای واشنگتن مبنی بر جنگ طلب بودن این کشور دروغ است.
ماتوزوف تصریح کرد: وضعیت فعلی و نوع روابط کشورهای عربی با آمریکا به زیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است چرا که آنها بی جهت نگران ایران هستند.
وی گفت که آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان پیمان ان.پی.تی با قرار دادن موشک های هسته ای خود در دیگر کشورهاست و هرگز پاسخگوی اقدامات خود نیست و قصد ندارد دخالت های خود در امور دیگر کشورها را متوقف کند.

**آمریکا اقدامات ضد ایرانی خود را تشدید خواهد کرد
کارشناس روس در ادامه این مصاحبه مدعی شد که احتمالا ترامپ تحت نفوذ لابی یهودی در آمریکا و برای ابراز رضایت اسراییل (رژیم صهیونیستی) بر تنش ها علیه ایران بیفزاید و هر روز فشار بر جمهوری اسلامی را بیشتر کند.
وی افزود: واشنگتن علاوه بر فشار تحریمی بر ایران تلاش خواهد کرد که مانع همکاری های این کشور با دیگر کشورها بویژه همسایگان شود؛ این رویکرد محور سیاست منطقه ای کاخ سفید را تشکیل می دهد.
ماتوزوف خاطرنشان کرد: بعید به نظر می رسد آمریکا به اهداف خود علیه ایران دست یابد چرا که تهران ساختار روابط با بسیاری از کشورها را تقویت کرده است و با وضعیت فعلی، آمریکا نمی تواند ایران را منزوی کند و نشست اخیر در سازمان ملل متحد این واقعیت را اثبات کرد.
اروپام*391* 1346 **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد افزود: طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آنها تنها اعلام شده‌ و هرگز اجرا نشده‌اند. 

لووی اضافه کرد: بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.در صدر آنها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آنها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله