Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان گفت: هم اکنون نياز آبي روستاهاي استان حدود 2هزار و 300 ليتر بر ثانيه است که 800 ليتر بر ثانيه کمبود داريم.

عبدالحميد حمزه پور روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در حال حاضر 100 روستا در هرمزگان با تانکر آبرساني مي شوند و 150 روستا با بحران کم آبي مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: اقدام خوبي در جهت رفع مشکل کم آبي در روستاها در دست انجام شده که از جمله آن احداث آب شيرين کن ها با مشارکت بخش خصوصي است که تا پايان امسال 3 سايت آب شيرين کن روستايي در هرمزگان به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان اظهار داشت: سايت هاي ياد شده در شهرستان‌هاي بندرلنگه، ميناب و سيريک با ظرفيت 9 هزار متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار 400 ميليارد ريال در دست اجرا است.
حمزه پور اضافه کرد: 5 آب شيرين کن ديگر هم در شهرستان‌هاي بندرعباس، بندرلنگه، بستک، جاسک و سيريک با ظرفيت 5500 متر مکعب در شبانه روز در دست اجرا است که تا دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: هم اکنون 61 درصد از آب مورد نياز روستاهاي استان از چاه، چشمه و قنات، 24 درصد از آب شيرين کن ها و 15 درصد از ساير انشعابات تامين مي شود.
وي کمبود منابع آبي را بزرگترين مشکل پيش روي استان دانست و گفت: اين مشکل ناشي از برداشت هاي بي رويه، تدوام خشکسالي، شرايط خاص جغرافيايي و آب و هوايي و همچنين تغيير اقليم است.
يک هزار و 715 روستا در هرمزگان وجود دارد که از اين شمار يک هزارو 282 روستا داراي شبکه و تاسيسات آبرساني مي باشند.
تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار هرمزگان يک هزار و 331 روستا است که از اين تعداد يک هزار و 140 روستا داراي شبکه آبرساني هستند.
متوسط نرخ روستا نشيني استان هرمزگان 46 درصد بوده که 21 درصد بالاتر از رقم متناظر ملي مي باشد.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۸۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد