Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا کریمی در جمع خبرنگاران استفاده از نظرات نخبگان در راستای سیاست‌های بلندمدت و راهبردی را از رویکرد حوزه پدافند غیرعامل استان عنوان کرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای مفاهیم پدافند غیرعامل از اصلی ترین سیاست‌های این حوزه است.

 

وی با بیان این‌که قرارگاه پدافند شیمیایی در آذربایجان شرقی در سال‌جاری راه اندازی شده است، افزود: باتوجه به وجود تعداد قابل توجه واحد‌های شیمیایی در استان،  قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، امداد و نجات و درمان، نظم و امنیت و اسکان اضطراری در مواقع بحرانی را از جمله مأموریت‌های این قرارگاه عنوان کرد.

 

کریمی با بیان این‌که آغاز به کار قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل در جهت مدیریت و کنترل تهدیدات در استان گام موثری بود، خاطرنشان کرد: این قرارگاه با هدف رصد فضای مجازی، آگاه سازی از اینترنت و محافظت از مبادلات  بانکی مردم ایجاد شده است .

 

وی در خصوص هک مانیتورهای فرودگاه تبریز، متذکر شد: در صورتی‌که الزامات پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌ها رعایت شود، می‌توان در مقابل این تهدیدات ایستادگی کرده و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در ارگان‌های دولتی نباشیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری رزمایش پدافند سایبری در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت صدور مجوز، رزمایش پدافند سایبری در استان تا پایان سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از برگزاری کنفرانس ملی پدافند کالبدی تا پایان سال جاری درتبریز خبر داد و تصریح کرد: تهدیدات و آسیب‌ها در فضای سایبری باید رعایت شود؛ ازاین رو پدافند کالبدی به منظور رعایت الزامات و پیوست‌های پدافند غیرعامل اماکن و تاسیسات استانی سطح بندی شده و بازدیدهایی از ارگان‌ها برای ارائه راهکارها در مقابل تهدیدات انجام می‌شود.

 

وی با بیان این‌که نباید بدون تهیه پیوست پدافند غیرعامل پروژه جدیدی شروع شود، ادامه داد: تمام پروژه‌ها در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، به طوری‌که اگر  پیوست پدافند غیرعامل به دقت لحاظ شود، معصونیت نیز به دنبال خواهد داشت.

 

کریمی در خصوص فعالیت ارزهای دیجیتالی، گفت: تا زمانی که جهت ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتالی قانونی تعریف نشود، جلوی فعالیت‌های آن ها گرفته نمی‌شود. البته فعالان این عرصه نباید از منابع دستگاه‌های دولتی استفاده کنند.

 

وی همچنین تهدیدات زیستی، اقتصادی و سایبری را از مهم‌ترین چالش ها پیش‌رو پدافند غیرعامل عنوان کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی امداد و نجات درمان نخبگان نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۱۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز