Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:19:24 GMT

۱ میلیون هکتار باغات کشور زیر سایبان می روند

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۹۶۳۳۹

۱ میلیون هکتار باغات کشور زیر سایبان می روند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه گلخانه های کشور ضمن اعلام این مطلب افزود: امسال برای اجرای طرح سایبان ها نزدیک به یک هزار هکتار مجوز صادر شده است.

ولی اله بنی عامری کاهش تنش های محیطی و تبخیر آب، سرمازدگی، گرمازدگی، آفتاب سوختگی، بادها و باران های شدید، جلوگیری از خسارات ناشی از آفات و پرندگان را از اهداف اجرای این طرح کلان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در راستای توسعه سایبان در باغات در ۱۷ استان کشور، پایلوت تحقیقاتی برنامه ریزی کرده ایم که در حال تصویب است.

بنی عامری با بیان این که اجرای پایلوت تحقیقاتی در زمینه توسعه سایبان ها در اراضی باغی اواخر سال آغاز می شود، تصریح کرد: این طرح تحقیقاتی دو ساله با مشارکت موسسه های تحقیقات بخش کشاورزی و دفتر طرح توسعه گلخانه های کشور اجرا می شود.

وی سطح باغات کشور را دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این سایبان ها برای تولید سبزی و صیفی گلخانه ای به ویژه در مناطق جنوب کشور کاربرد دارد.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در عین حال اذعان داشت: باغات جدید الاحداث باید زیر سایبان بروند.

وی با اشاره به اصلاح و جوانسازی ۴۰۰ هزار هکتار باغات، اعلام کرد: اگر این باغات به سمت کشت متراکم بروند الزاما باید از سایبان استفاده کنند.

بنی عامری درباره خسارات ناشی از تنش های محیطی به باغات گفت: سالانه ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی باغی در معرض آسیب های ناشی از تنش های محیطی هستند و سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان باغات کشور از این محل دچار خسارت می شود.

وی خاطر نشان کرد که طراحی سایبان ها، تدوین دستور العمل فنی و اجرای آن توسط این دفتر انجام و در سال ۹۶ به استان ها ابلاغ شده است.

بنی عامری اظهار داشت: جنس سایبان ها از پوشش پولیمری هستند و تا ۱۰ سال دوام دارند.

وی گفت: در ایتالیا بخش عمده ای از باغات زیر پوشش سایبان است و کشورهای اروپای شرقی همچون صربستان در باغات از سایبان استفاده می کنند.

کد خبر 4450777

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت صادرات نفت اربعین 97 نفت خام تولید نفت بانک مرکزی ایران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بورس گمرک ایران فروش نفت ایالات متحده آمریکا بازار سهام دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۹۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش