Web Analytics Made Easy - Statcounter

از صحبت‌های رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌اش با وزیر ورزش و جوانان ایران اینطور بر می‌آید که مشکل میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی همچنان پابرجا خواهد بود.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز شنبه و در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما ژاپن، در تهران با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار درباره مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. یکی از این مباحث که از سوی وزیر ورزش ایران مطرح شد، به بحث میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت که با پاسخ عجیب رئیس AFC همراه شد.

شیخ سلمان در این خصوص گفت: «این مسئله ای بوده که در این روزها در کمیته مسابقات آسیا نیز مطرح شد. همچنین دو روز پیش دادگاه عالی سوئیس در مورد آن رأی خود را صادر کرده است که این رای بالاتر از همه آرا است و ما نمی‌توانیم روی این رای صحبت کنیم و هر چه باشد اجرا خواهیم کرد اما تا آنجایی که به ما مربوط می شود تمام تلاش مثبت خود را برای حل شدن این موضوع خواهیم کرد.»

چند نکته  در صحبت های رئیس AFC بارز است. اینطور که از صحبت های شیخ سلمان بر می آید این است که مشکل میزبانی همچنان پابرجا خواهد بود. شیخ سلمان توپ مسئولیت این مشکل را در زمین دادگاه عالی ورزش انداخته و گفته است نمی توان روی این رای صحبت کرد. رئیس AFC حتی اعلام کرده است که تلاش خود را برای «حل شدن» این موضوع انجام خواهد داد. به این ترتیب سال آینده هم تیم های ایرانی و عربستانی نمی توانند در خاک خود از یکدیگر میزبانی کنند.

نکته دیگر اینکه این رای دو روز پیش اعلام شده ولی فدراسیون فوتبال ایران باوجود اینکه بحث میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در خاک خودشان یک مطالبه عمومی بود، درباره آن اطلاع رسانی نکرده است. فدراسیون فوتبال در بحث دیپلماسی ورزشی طی سه سال گذشته نتوانست کاری از پیش ببرد تا باشگاه های ایرانی علاوه بر از دست دادن حق میزبانی در خانه خود، هزینه زیادی را برای برگزاری بازی در زمین بی طرف متحمل شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران شیخ سلمان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.   در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.   در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.   در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد، اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.   گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسور‌های ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.   در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشور‌های ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • وضعیت عجیب ستاره بارسا: ژاوی با او صحبت هم نمی‌کند!
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • عکس| پاسخ تند پرسپولیس به صحبت‌های مدیر تیم سپاهان
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا