Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دومين نمايشگاه ساز خانه موسيقي شب گذشته (25 آبانماه) با حضور کم نظير پرشور هنرمندان و علاقمندان در خانه هنرمندان به نقطه پايان رسيد. در اين شب هنرمنداني چون حسين عليزاده(آهنگساز و نوازنده پيشکسوت تار)، داريوش پيرنياکان(نوازنده و مدرس پيشکسوت تار)، علي اکبر شکارچي(نوازنده پيشکسوت کمانچه)، سعيد ثابت(نوازنده پيشکوت سنتور)، حميدرضا نوربخش(مديرعامل خانه موسيقي)، مجيد رجبي معمار(مديرعامل خانه هنرمندان ايران)، دکتر ناصر آقايي(استاد پيشکسوت تاتر)، فرمان مرادي(رئيس کانون سازندگان ساز)، رامين جزايري، بياض اميرعطايي(از ساز سازان پيشکوست)، حميدرضا عاطفي(مديراجرايي خانه موسيقي)، داود آزاد(نوازنده وخواننده موسيقي ايراني) و جمع زيادي از هنرمندان جوان موسيقي ايران از اين نمايشگاه بازديد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازسازان شرکت کننده در نمايشگاه که اغلب از جوانان و از شهرستان هاي مختلف ايران بودند در اين شب حضور عليزاده، پيرنياکان، شکارچي و ... را مغتنم دانستند و درباره سازهاي ساخت خود با اين استادان به گفتگو پرداخته و از رهنمود هاي ايشان بهره بردند.
استادان بازديد کننده هم در فرصت کوتاهي که داشتند برخي تجربيات و نظرات خود را به سازندگان منتقل کردند و برخي نيز گفتگوي مفصل را به ديدار و ملاقاتي خصوص موکول کردند.
همچينين بسياري از بازديدکنندگان نمايشگاه از جواناني بودند که به دليل عدم پخش تصوير ساز از رسانه ها با سازهاي موسيقي ايراني آشنا نبودند و نمايشگاه فرصتي بود تا در اين فضا با سازها و همچنين نحوه نواختن آنها آشنا شوند.
روز گذشته پيش از آغاز ساعت بازديد، سازندگان ساز شرکت کننده در نمايشگاه در سالن مميز خانه هنرمندان گرد هم آمدند و پس از سخنان داريوش النجري(دبير هنري نمايشگاه) و عطا نويدي(مدير اجرايي نمايشگاه) لوح تقدير و گواهينامه حضور در «سازخانه» که به امضاي حميدرضا نوربخش(مديرعامل خانه موسيقي) و فرمان مرادي(رئيس کانون سازسازان) رسيده بود، به آنان اهدا شد.
در ادامه نيز سازندگان ساز در محوطه بيروني خانه هنرمندان عکس يادگاري دومين نمايشگاه سازخانه را ثبت کردند.
با اعلام پايان ساعت بازديد آخرين روز نمايشگاه يک گروه سازهاي کوبه اي متشکل از جوانان هنرمند در محوطه داخلي خانه هنرمندان به اجراي موسيقي پرداختند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
«سازخانه» (دومين نمايشگاه ساز خانه موسيقي) از 21 تا 25 آبانماه 1397 در گالري هاي مميز، ميرميران، پاييز و زمستان خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس