Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاکنون گزينه قطعي استانداري براي جمع بندي با مجمع نمايندگان مطرح نشده است.

فرهاد فلاحتي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هرچند گزينه هايي مطرح است اما هنوز به مرحله اي نرسيده که نظر مجمع نمايندگان استان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: ما در خصوص اداره استانداري به شکل سرپرستي مخالف بوده و به وزارت کشور اعلام کرده ايم که صلاح نمي دانيم استان با توجه به مشکلات و شرايطي که دارد با سرپرستي اداره شود اما وزارت کشور به دليل معذوريت هايي که داشت و با توجه به اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان اعلام کرد که زمان سرپرستي کوتاه است.
نماينده مردم قاينات و زيرکوه در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاکيد ما به عنوان نمايندگان مردم، انتصاب فرد بومي به عنوان استاندار است چون افراد توانمند و آشنا به محيط در استان هستند که حتي قابليت تصدي پست وزارت را دارند اما چون سياست دولت انتصاب فرد غير بومي به عنوان استاندار است ما هم بايد به سياست هاي دولت احترام بگذاريم چون دولت پاسخگوي مسائل اجرايي است.
وي افزود: هرچند تمايل ما به سمت نيروي بومي بيشتر است اما کاملا در خدمت نيروي غيربومي که مستعد خدمت بوده و با هماهنگي مجمع نمايندگان استان انتخاب شود، همکاري مي کنيم.
فلاحتي بيان کرد: دولت هم به احتمال زياد نظر مجمع نمايندگان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي را مي گيرد اما هنوز نه فرد موردنظر براي استانداري قطعي شده و نه نظرخواهي از ما شده است.
وي گفت: نمايندگان مجلس در استان خواهان استانداري هستند که استان را به خوبي شناخته و به دنبال توسعه متوازن استان باشد.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان جنوبي افزود: ما به عنوان نمايندگان مردم در مجلس در خصوص انتصاب استاندار، فقط کليات موضوع را با دولت هماهنگ کرده و خواهان فردي هستيم که ضمن شناخت از استان، اعتدالگرا بوده و در دام گروه ها و جناح هاي خاص گرفتار نشود و روحيه انقلابي داشته باشد.
وي اظهار داشت: اگر با اين ملاک ها نيروي بومي پيدا شود و دولت انتصاب کند، ما نمايندگان استقبال بيشتري مي کنيم اما رويکرد دولت در انتخاب استانداران رويکرد بومي گرايي نيست و دلايل خاص خود را دارد.
فلاحتي گفت: انتخاب استاندار و شيوه و مصداق هاي انتخاب از وظايف دولت است که اگر از مجمع نمايندگان در خصوص گزينه هاي مطرح براي استانداري نظرخواهي شود ما قطعا نظر خود را مي دهيم.
وي تصريح کرد: ما به عنوان نمايندگان مردم در مجلس هيچگاه وارد مصداق ها و افراد نمي شويم و نمي گوييم که اينها مصاديق ما براي استانداري است و دولت بايد از بين اينها فردي را منصوب کند.
وي گفت: اگر دولت گزينه هايي را با مجمع نمايندگان استان مطرح کند ما هم نظر خود را مي دهيم و قطعا قبل از ابلاغ با مجمع هماهنگي مي شود.
به گزارش ايرنا «محمدمهدي مروج الشريعه» که شهريور سال گذشته از سوي هيات دولت به عنوان استاندار خراسان جنوبي انتخاب شد، 26 آبان امسال با اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان اين پست را ترک کرد.
وي ششمين استاندار خراسان جنوبي پس از ابراهيم رضايي بابادي، سيد صولت مرتضوي، قهرمان رشيد، وجه‌الله خدمتگزار و سيد علي‌اکبر پرويزي از زمان تاسيس اين استان در سال 1383 تاکنون بود.
«مشيرالحق عابدي» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري 26 آبان ماه با حکم وزير کشور به عنوان سرپرست استانداري خراسان جنوبي منصوب شد.
دوم مردادماه امسال نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قانون ممنوعيت بکارگيري بازنشستگان را اصلاح و محدوديت‌هاي جديدي را در اين قانون اعمال کردند.
27 شهريورماه نيز رييس جمهوري در اجراي اصل يکصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، آن را به «سازمان امور اداري و استخدامي کشور» ابلاغ کرد و 31 شهريور در روزنامه رسمي کشور به چاپ رسيد.
7559*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد مرحله اجرا شد

عملیات اجرایی پروژه احداث پل خورگو ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزو برنامه‌ اصلاحی است.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر 26 کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است. 

به گزارش تسنیم، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در مدت زمان 18 ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد