Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:38:00 GMT

تلاش برای بازگشت بارزانی به قدرت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۹۶۵۲

تلاش برای بازگشت بارزانی به قدرت آغاز شد

اربیل – ایرنا- همسو با چانه زنی ها برای تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق مذاکرات در لایه های پنهان برای فعالسازی پست ریاست اقلیم کردستان عراق که قبل از این در اختیار مسعود بارزانی بود آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، 'ریبوار کریم ولی' روزنامه نگار نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق در مقاله ای نوشت: دست دست کردن حزب دموکرات کردستان عراق برای تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق اگرچه تا حدودی به نحو برخورد با اتحادیه میهنی مربوط می شود اما اساسا به این برمی گردد که حزب دموکرات کردستان عراق در تلاش برای فعال کردن مجدد پست ریاست اقلیم کردستان عراق است که قبل از این در اختیار مسعود بارزانی رهبر این حزب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براین اساس حزب دموکرات کردستان عراق قصد دارد در مدت 6 ماه تا یکسال بعد از تشکیل دولت اقلیم این پست را بار دیگر از طریق پارلمان اقلیم فعال کند.
در پی شکست همه پرسی اقلیم کردستان عراق و افزایش اختلافات احزاب کرد عراقی پارلمان اقلیم کردستان عراق رای به معلق کردن پست ریاست اقلیم و تفویض اختیارات رئیس اقلیم به ریاست پارلمان و نخست وزیر دولت اقلیم داد.
همزمان «هیمن عبدالله» دیگر روزنامه نگار نزدیک به حزب دموکرات در مقاله ای با تایید تلاشهای حزب دموکرات کردستان عراق برای فعال کردن پست ریاست کردستان عراق تاکید کرد که بخش زیادی از بدنه حزب دموکرات کردستان عراق بر این باور است که باید هرچه سریعتر پست ریاست اقلیم کردستان عراق احیا شود.
در پاسخ به طرح این موضوع از سوی حزب دموکرات کردستان عراق «حاکم قادر محمد جان» عضو ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق به رسانه ها گفت: اتحادیه میهنی کردستان عراق پست ریاست اقلیم را برای منطقه کردستان عراق ضروری می داند و از این رو این حق طبیعی ما است که از فعال کردن پست ریاست اقلیم کردستان عراق حمایت کنیم.
به نظر می رسد همسو با مذاکرات تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق روند فعال کردن مجدد پست ریاست اقلیم کردستان عراق مورد مذاکره قرار بگیرد.
قبل از این «علی عونی» یکی از اعضای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق بصورت کاملا صریح تاکید کرده بود که پست ریاست اقلیم کردستان عراق فعال شده و بار دیگر مسعود بارزانی بر این مسند خواهد نشست.
این در حالی است که دوره ریاست مسعود بارزانی بر پست ریاست اقلیم در طول 11 سال کشمکش های شدید سیاسی را در منطقه کردستان عراق بین احزاب کرد عراقی به همراه داشت و کناره گیری او پس از دوره ای از فشارها و انتقادات بسیار صورت گرفته بود.
تلاش برای بازگشت مسعود بارزانی به قدرت همزمان با سفر پر حاشیه وی - پس از دو سال - به بغداد و دیدار با رهبران سیاسی این کشور صورت می گیرد.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مسعود بارزاني رياست اقليم پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند