Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام دادگستری استان ایلام ‌از به صلح و سازش ختم شدن ۲۲ پرونده قتل عمد در استان ایلام خبر داد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، علی اکرم داودی‌نیا ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: 22 پرونده قتل عمد در استان ایلام  به صلح و سازش ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام دادگستری استان ایلام گفت: فرهنگ غنی عفو و گذشت در استان ایلام بسیار تاثیرگذار و با حضور ریش‌سفیدان و معتمدان و استفاده از توان مضاعف شوراهای حل اختلاف بسیاری از پرونده اختلافات در سطوح مختلف به صلح و سازش ختم شده است.

50 درصد پرونده‌های قضایی فارس از طریق شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود کرمان| 43 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش پایان یافتآوایی: شوراهای حل اختلاف نیمی از بار دادگستری را به دوش می‌کشند

وی به صلح و سازش ختم شدن 22 پرونده قتل عمد در استان ایلام بسیار با اهمیت و نشان از وحدت و برادری شهروندان ساکن در استان ایلام دانست و خاطر نشان کرد: در استان ایلام که بافت شهروندی براساس قوم و قبیله و مبتنی بر تعصبات قومی و عشایری است صلح و سازش این تعداد از پرونده‌های قتل عمد نشانی از فرهنگ غنی و گذشت و مردانگی مردم این دیار است که در راستای برقراری امنیت و صلح و سازش توانسته‌اند در کشور به عنوان الگو قرار گیرند.

دادودی نیا، ایجاد صلح و سازش و برطرف کردن خصومت و کدورت در جامعه را از ویژگی‌های جوامع رشد یافته در سایه آموزه‌های دینی دانست و تاکید کرد: صلح وموجب امنیت پایدار است.

وی به نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده‌های قضایی گریزی زد و بیان کرد:  شوراهای حل اختلاف با توجه به عدم پیچیدگی نحو رسیدگی به پرونده‌های اختلافی بین شهروندان بهتر و با انجام سیکل زود بازده عمل کرده و علاوه بر ایجاد صلح و سازش، ائتلاف وقت شهروندان را در راهروهای دادگاه‌ها کاهش داده و حجم مراجعان به مراجع قضایی را محدود کرده‌اند.

سرعت در رسیدگی، حل و فصل نهایی خصومت، پیشگیری از اختلافات بعدی و کم کردن ورودی پرونده‌ها از شاخص‌های موفق تشکیل شوراهای حل اختلاف در کشور و استان ایلام به نظر قائم مقام دادگستری استان ایلام بود که در این ارتباط خاطر نشان کرد: از نظر اقتصادی نیز وجود و تشکیل شوراهای حل اختلاف برای اصحاب دعوی مناسب و به صرف اقتصادی است چراکه هزینه رسیدگی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف بسیار کم است.

انتهای پیام/ش

R7718/P1377/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف‌ایندیا، عمران‌خان، نخست وزیر پیشین پاکستان که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد، گفته است که آمادگی دارد تا ۹ سال دیگر در حبس بماند اما هرگز با کسانی که به گفته وی کشورش را «به بند کشیده‌اند» سازش و توافق نکند.

عمران‌خان در پیامی که حزب تحریک انصاف پاکستان به مناسبت بیست‌وهشتمین سالروز تاسیس این حزب، آن را منتشر کرد، نوشت: بدترین دیکتاتوری بر کشور تحمیل شده که پایه ویرانی اقتصادی، حاکمیت دولت، دموکراسی و دستگاه قضایی را بنا نهاده است.

وی افزود: پیامم به ملت این است که من برای آزادی حقیقی ازخودگذشتگی خواهم کرد اما هرگز بر سر آزادی خود یا کشورم حاضر معامله نخواهم کرد.

عمران خان تاکید کرد: در ۹ ماه گذشته به اتهامات کذب و ساختگی در زندان بوده‌ام اما اگر لازم باشد ۹ سال یا بیشتر در زندان خواهم ماند و هرگز با کسانی که کشورم را به بردگی گرفته‌اند، سازش نخواهم کرد.

سیاستمدار ۷۱ ساله پاکستانی پس از آنکه در آوریل ۲۰۲۲ از اخذ رای اعتماد ناکام ماند، عزل شد و از آن زمان تاکنون در چهار فقره پرونده محکوم و حزب متبوع او نیز پس از درگیری با ارتش قدرتمند پاکستان، با سرکوب مواجه شده است.

کد خبر 6089836

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه