Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@02:35:50 GMT

واکنش وزیر دارایی فرانسه به اعتراضات جلیقه زردها

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۲۶۷

واکنش وزیر دارایی فرانسه به اعتراضات جلیقه زردها

وزیر دارایی فرانسه بر این باور است که اقتصاد این کشور به شدت از اعتراضات جنبش جلیقه زردها آسیب می‌بیند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، برونو لومیر وزیر دارایی فرانسه در سخنانی گفت: اقتصاد کشور به طور جدی از اعتراضات جلیقه زردها لطمه می بیند.

بر اساس این گزارش، پیش از این لوران نونز وزیر کشور فرانسه از بازداشت حداقل 700 نفر در جریان اعتراضات روز شنبه در مخالفت با افزایش قیمت سوخت و شرایط نامساعد اقتصادی خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

وقتی الیزه چوب همراهی با تحریم ایران را می‌خورد فرانسوی‌ها «ترامپ» می‌خواهند؟ کاریکاتور/ زنگ دموکراسی فرانسوی با باتوم!

البته خبرگزاری فرانسه تعداد افراد بازداشت شده را 950 نفر اعلام کرده است.

لومیر در ادامه افزود: ما باید انتظار کاهش رشد اقتصادی را تا پایان امسال داشته باشیم، آن هم به علت اعتراضات جلیقه زردها. این اعتراضات برای تجارت و بازرگانی فاجعه آمیز است، این یک فاجعه برای اقتصاد فرانسه است.

گرچه دولت ماکرون اجرای برنامه افزایش مالیات سوخت را لغو کرده است ولی تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در حال سرکوب اعتراضات هستند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 84 درصد مردم فرانسه که اکثر آنها از طبقه متوسط هستند، از این اعتراضات حمایت می کنند.

اعتراضات فرانسه به سایر کشورهای اروپایی از جمله هلند و بلژیک نیز سرایت پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه اعتراضات مردمی جلیقه زردها فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • مشعل المپیک به فرانسه تحویل داده شد + ویدئو | واکنش تماشاچیان حاضر در استادیوم را ببینید
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق