Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در نشست مطبوعاتی بیست و هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران که امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: هر سال در دانشگاه تهران جشنواره‌ای برای تقدیر از پژوهشگران برگزار می‌شود،‌ جشنواره‌ای که مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته های مختلف پژوهشی پژوهشگران را انتخاب می‌کنند و چون انتخاب در این زمینه وجود دارد، کار کمی سخت می شود و با چالش هایی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: اساتید مایل هستند زحماتشان مورد توجه قرار گیرد، ما نیز خوشحالیم رضایت پژوهشگران را به دست آوریم. قرار است پژوهشگر پیشکسوت نمونه در این جشنواره معرفی شود، به این معنی که امور پژوهشی اساتید را پس از بازنشستگی دنبال می کنیم و افرادی که بیش ترین کار پژوهشی را انجام داده اند، معرفی خواهیم کرد، امسال نیز 3 استاد در این حوزه را معرفی خواهند شد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: در این جشنواره پژوهشگر برجسته داریم؛‌ به این معنی که یک فرد در طول مدت خدمت علمی در دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد، در این زمینه ما یک نفر از 7 کمیسیون معرفی خواهند شد. همچنین پژوهشگر نمونه را معرفی می کنیم که طی 5 سال اخیر بیشترین فعالیت را داشته اند، ما 8 نفر را در این زمینه معرفی می کنیم.

وی اضافه کرد: پژوهشگر جوان نمونه نیز شامل پژوهشگران زیر 40 سال عضو هیات علمی دانشگاه است که 4 نفر به عنوان پژوهشگر جوان نمونه معرفی خواهند شد.

رحیمیان بیان کرد: قراردادهایی با سازمان هایی اجرائی و شرکت های خصوصی و دولتی داریم که طرح های آن را بررسی می ‌نیم، این طرح‌ها به عنوان برجسته اعلام خواهد شد که 5 طرح مورد تشویق قرار خواهد گرفت. همچنین در این جشنواره دو دستاورد ویژه پژوهشی را معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: در این جشنواره از 10 رساله و پایان نامه برتر رونمایی خواهیم کرد که بیشترین آثار پژوهشی را داشته‌اند، هر سال 2 کارشناس پژوهشی در این جشنواره انتخاب می شوند. یک آزمایشگاه و یک کتابخانه نمونه نیز در دانشگاه تهران معرفی خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران اظهار داشت: این جشنواره نسبت به سال قبل از کمی بودن کاسته شده و به سمت کیفی شدن کارها رفته ایم، به عنوان مثال شاخص اچ ایندکس در علوم فنی،علوم پایه، کشاورزی و منابع ، دامپزشکی و...اضافه کردیم، ضریب کی و اس مقالات را در نظر گرفته ایم، هر چه ضریب کی و اس بالاتر باشد، امتیاز مقاله بیشتر است.

وی افزود: اگر تعداد مقالات اساتید در نشریاتی به چاپ رسیده باشد که از نظر دانشگاه از جمله نشریات با کیفیت به شمار نرود، نمی توانند از امتیاز نمونه و برجسته بودن استفاده کنند یعنی ما افرادی را انتخاب کرده ایم که حداکثر 5 درصد مقالاتشان از کیفیت کمتری برخوردار است اما 95 درص. آن باید از جمله مقالات با کیفیت باشد.

رحیمیان با اشاره به اقدامات دانشگاه تهران در حوزه پژوهشی گفت : در شورای سیاست گذاری دانشگاه ده اولویت را انتخاب کرده ایم که طرح های پژوهشی دانشگاه در این راستا باشد که از جمله آن می توان به آب، انرژی، محیط زیست، مخاطرات طبیعی، آسیب های اجتماعی، سلامت، تغذیه و امنیت غذایی، رفاه اجتماعی، جهانی شدن و فضای مجازی و آمایش سرزمین اشاره کرد. دانشجویان باید تلاش کنند رساله های خود را در این زمینه انتخاب کنند در این صورت از حمایت بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی اظهار داشت: 13 دانشگاه برتر کشور با یکدیگر همکاری دارند، یک کنسرسیوم همکاری پژوهشی و فناوری تشکیل داده و اولین پروژه را از محیط زیست گرفته ایم که پروژه کلان محاسبه سیاهه انتشار آلاینده های هوا در کلان شهر های ایران نام دارد که قرارداد آن امضا شده است، در این طرح دانشگاه های بزرگ همکاری دارند و دانشگاه هایی مانند اهواز و اراک با دانشگاه های سطح یک همکاری می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد