Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:57:15 GMT

25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۱۲۳

25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا گفت: امسال بر اساس آیین‌نامه، ستاد پژوهشگران و فناوران با 6 کمیته کار خود را آغاز کرده است،‌ اظهار کرد: 25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، غلامحسین مجذوبی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال بر اساس آیین‌نامه ستاد پژوهشگران و فناوران با 6 کمیته کار خود را آغاز کرده،‌ اظهار کرد: 25 پژوهشگر دانشگاه‌های برتر استان انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 40 نفر پژوهشگر و فناور در هفته پژوهش امسال تقدیر می‌شوند و نیز آموزش و پرورش در یک برنامه‌ ویژه ای از  دانش‌آموز ان پژوهشگر خود تجلیل خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در سال جاری ما تغییراتی را در نحوه انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی،فناوران برتر و دانشگاه‌ها انجام دادیم که در طول سال‌های گذشته هر دانشگاه برای معرفی پژوهشگر سهمیه‌ای داشت که حدود70 نفر به عنوان پژوهشگر معرفی می‌شدند اما امسال این تعداد کاهش یافت.

وی نظام سهمیه‌بندی لغو شده را ناعادلانه خواند و گفت: امسال پژوهش‌ها در 6 رشته از جمله رشته مهندسی، کشاورزی، پزشکی، هنر و معماری و ادبیات بوده و انتخاب افراد پژوهشگر براساس آیین‌نامه و ارزیابی اساتید مربوطه بوده است.

 مجذوبی با اشاره به اینکه امسال توزیع پژوهشگران بدرستی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برای مثال از گروه فنی و مهندسی پنج نفر، گروه علوم پزشکی سه نفر، ‌علوم پایه پنج نفر، معماری یک نفر و گروه علوم انسانی 6 نفر انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه 11 نفر از این افراد مربوط به دانشگاه بوعلی سینا است، اضافه کرد: همچنین از میان 60 پرونده ارسالی متعلق به 28 دستگاه اجرایی استان، یک نفر از دانشگاه فرهنگیان، دو نفر از  کارمندان دانشگاه علوم پزشکی، یک نفر از بوعلی و در نهایت یک نفر از دامپزشکی بودند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا به مهاجرت نخبگان اشاره و تصریح کرد: توانستیم 330 نخبه را در استان شناسایی کنیم که 30 نفر آنها متعلق به شهرستان همدان بوده و متأسفانه 62 نفر به تهران و 10 درصد به خارج کشور مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در پی ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر  معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس بعنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و امروز توسط وزیر کشور رسما مورد تجلیل قرار گرفتند.

 در ادامه این همایش نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از «علی زارعی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • میدان شهرت در ایران
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد